باید شبهات قانون به کارگیری سلاح برطرف شود

double-quot تهران - جارپرس - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به ابهامات قانون به کارگیری سلاح به خصوص در مرزها گفت: باید همه شبهات این قانون برطرف شود چون در کاهش آمار پرونده‌های تیراندازی منجر به جرح و مرگ موثر است.
کد خبر : 76039
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 22:52
باید شبهات قانون به کارگیری سلاح برطرف شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در دیدار با سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی ناجا و هیئت همراه گفت: این‌که پرونده‌های مرزبانی به نسبت مأموریت‌های محوله درصد پایینی دارند جای خوشحالی است و نشان از سلامت تشکیلات و مدیریت فرماندهان و سایر دست اندرکاران دارد.

وی به جایگاه مهم عقیدتی سیاسی مرزبانی در حفظ و صیانت از نیروها اشاره کرد و گفت: فرد به گونه‌ای تربیت شود که یک خودنظارتی در درونش به وجود آید؛ حتی اگر یک نفر از لغزش و آسیب حفظ شود ارزش آن به مراتب بالاتر از حکمی است که مرجع قضایی صادر می‌کند و جدایی یک نظامی از تشکیلات می‌تواند ضربات جبران ناپذیری برای نظام داشته باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تیراندازی‌های مرزی را چالش مهمی برشمرد و تصریح کرد: وظیفه سنگینی برعهده مرزبانی برای حفظ مرزهای جمهوری اسلامی گذاشته شده است، از یک طرف ورود یک تروریست به کشور می‌تواند تبعات جبران ناپذیر امنیتی برجای بگذارد و از طرف دیگر افراد بی‌گناه به خاطر عدم اطلاع از قوانین مرزی و مشکلات مالی و اقتصادی و معیشتی گرفتار کولبری شده‌اند که کار را سخت می‌کند.

وی با اشاره به ابهامات قانون به کارگیری سلاح به خصوص در مرزها گفت: باید همه شبهات این قانون برطرف شود چون در کاهش آمار پرونده‌های تیراندازی منجر به جرح و مرگ موثر است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تلاش تمامی نهادهای ذی‌ربط برای ایجاد مشوق‌های مناسب برای سربازان مرزبانی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: باید فکری کرد که سربازان برای خدمت در این مناطق اشتیاق داشته باشند چون خدمت در مرزها به خصوص استان‌های پرخطر سخت و دغدغه خاطر سرباز و خانواده‌اش است.

وی یکی از این مشوق‌ها را پرداخت درصدی از حق‌الکشف کالاهای قاچاق به کاشفین و سربازی که با جان و دل خدمت می‌کند، برشمرد.

پورخاقان آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح را برای برپایی کلاس‌های آموزشی جهت مرزبانان اعلام کرد و گفت: هرچه در میدان آموزش عرق بیشتری ریخته شود در میدان مبارزه از نیروهای خودی خون کمتری ریخته می‌شود و ورای آموزش، با اصلاح قوانین و سایر برنامه‌ها به دنبال آن هستیم که به نیروهای مرزبانی توجه بیشتری شود تا دلگرمتر شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است که نیروی مسلح اقتدارش باید حفظ و بین شخصیت حقیقی و حقوقی مجرم تفکیک قائل شد و مراقب شخصیت حقوقی افراد باشیم و اگر ابهت نظامی و نظامی‌گری ریخته شود جایگاه نیروهای مسلح و امنیت کشور خدشه دار خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ابتدای این دیدار انتصاب حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان را تبریک گفت و ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری، از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برای بازدیدهای مرزی به منظور افزایش روحیه معنوی و ارشاد و راهنمایی دعوت کرد.

سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به ساختار مرزبانی گفت: نیروهای مرزبانی در ۸۷۵۵ کیلومتر مرز زمینی و دریایی در ۱۶ استان کشور مسئولیت سرزمینی دارند و ادامه‌دهنده راه رزمندگان هستند و معنویات خاصی بر این نیرو حاکم است.

این مقام انتظامی به اقدامات مرزبانی در مبارزه با قاچاق از جمله طرح رعد ۶ اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح در یک هفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شده و سه کشتی با بیش از هزار تنی کالای قاچاق با پرچم سه کشور توقیف شده است.

وی با اشاره به هماهنگی خوب موجود میان مرزبانی با سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان‌های مرزی گفت: بازدیدهای منظم مرزی مدیران و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح اثربخش است و برای مرزبانان هم قوت قلب است هم هماهنگی‌ها دو چندان می‌شود.

حجت الاسلام موسوی رئیس عقیدتی سیاسی، سردار سجادی رئیس بازرسی و سرهنگ اخشابی مشاور و رئیس دفتر فرمانده مرزبانی، سردار گودرزی را در این دیدار همراه می‌کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.