باید راهکارهای عملیاتی شناسایی بسترهای بالقوه بروز تخلف و مقابله با آن تعریف شود

double-quot تهران - جارپرس - صبح‌ امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین جلسه قرارگاه پیگیری فرامین رهبری در قوه قضاییه، با حضور معاون اول قوه ‏قضاییه برگزار شد.
کد خبر : 120077
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 16:21
باید راهکارهای عملیاتی شناسایی بسترهای بالقوه بروز تخلف و مقابله با آن تعریف شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت السلام والمسلمین محمد مصدق در این جلسه با بیان اینکه جلسه امروز دومین جلسه در سال ۱۴۰۲ و در مجموع شانزدهمین جلسه کل قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه است، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در فرامین رهبر انقلاب در قوه‏ قضاییه، مطرح شده از بین بردن ساختارهای فسادزا و مبارزه با فساد در کشور بود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این نکته از مباحث بسیار مهم است و مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه‏ قضاییه است، تصریح کرد: باید راهکارهای عملیاتی برای این‌ موضوع را پیش بینی کنیم و موضوع مقابله با فساد در بیرون از دستگاه قضایی و درون آن مورد مطالعه قرار گیرد و گلوگاه‌های فساد شناسایی و با آنها مقابله شود.

مصدق با اشاره به تکمیل و ارتقاء سند تحول قضایی، اظهار کرد: سند تحول قضایی در حال ارتقاء است و باید روی آن کار شود، لذا در جلسه امروز از نمایندگان و مسئولانی که بر روی سند در حال فعالیت هستند، دعوت کردیم‌تا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در زمینه شناسایی گلوگاه‌های فساد، سازمان بازرسی کل کشور مطالعه و بررسی جامع و کاملی انجام داده است که مورد توجه قرار خواهد گرفت و در درون قوه قضاییه نیز به نحوی باید عمل شود که نهایت شفافیت، سلامت، اتقان اعمال گردد.

معاون اول قوه ‏قضاییه تصریح کرد: باید ساختار را به طوری ارتقاء داد تا در آن بستر ایجاد فساد کاهش پیدا کند.

وی افزود: وظیفه اصلی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه این است تا از متولیان سند تحول قضایی مطالبه‌گری کند و بر روی فرامین ۸ گانه مقام معظم رهبری متمرکز شود.

مصدق گفت: باید برای این قرارگاه برنامه و راهبردهای مناسبی دهیم تا با اجرای آن برنامه‌ها به نتیجه لازم برای پیشبرد اهداف قوه ‏قضاییه برسیم.

در ادامه جلسه صاحبکار، معاون راهبردی قوه‏ قضاییه به تشریح بیان جزئیات اقدامات انجام شده قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه، در خصوص فرمان دوم ایشان مبنی بر راهکارهای اقدام در خصوص شناسایی و مقابله با فساد ارائه کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم  رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه ‏قضاییه، صارمی رئیس حوزه ریاست قوه ‏قضاییه،کاظمی فرد معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی، جمشیدی عضو ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی کشور به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسائل طرح شده در این رابطه پرداختند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.