0 نظر
95 بازدید

بایدن اتمام هر چه سریعتر مذاکرات مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل را خواستار شد

double-quot تهران - جارپرس - کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت انجام مذاکرات نهایی با لبنان در خصوص مرزهای دریایی تاکید کرد.
کد خبر : 100090
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 شهریور 1401 - 10:13
بایدن اتمام هر چه سریعتر مذاکرات مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل را خواستار شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از سایت النشره، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت انجام مذاکرات نهایی با لبنان در خصوص مرزهای دریایی تاکید کرده و اتمام هر چه سریعتر مذاکرات مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل را ظرف چند هفته آتی خواستار شد.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان) نیز گزارش داد، بایدن در این گفتگوی تلفنی به لاپید گفت، آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی در مذاکرات مرزهای دریایی طی چند روز آینده وارد اراضی اشغالی و لبنان خواهد شد.

کان همچنین اعلام کرد، آمریکا خواستار توافقی اسرائیلی-لبنانی در سپتامبر است.

پیشتر رژیم صهیونیستی پایان ماه سپتامبر را زمان آغاز پمپاژ گاز از میدان گازی قانا که این رژیم آن را “کاریش” می‌نامد، اعلام کرده بود، همزمان حزب‌الله نیز تهدید کرد در صورتی که پیش از دستیابی به توافق، پمپاژ گاز از قانا انجام شود، دست به عملیات خواهد زد.

هوکشتاین در چند ماه گذشته مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات اسرائیلی و لبنانی برای رسیدن به توافقی در این زمینه‌ انجام داده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز در چند روز گذشته از توافقی قریب الوقوق خبر دادند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.