باکو آخرین فرصت تیراندازان است

double-quot تهران - جارپرس - سرمربی تیم ملی تفنگ گفت هر فرصت و مسابقه‌ای که گرفته می‌شود تاثیر مستقیم در تعداد نفرات اعزامی کاروان به بازی‌های المپیک دارد.
کد خبر : 119701
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 13:20
باکو آخرین فرصت تیراندازان است

 

به گزارش ارپرس از ایسنا، مریم طالبی درباره اعزام تیم ملی تیراندازی به باکو و اینکه آیا حضور در این مسابقات قطعی است، اظهار کرد: تیراندازان از شش فروردین در اردوی تیم ملی هستند. سفر هند به خاطر شرایطی که پیش آمد لغو شد. البته ما از این داستان عبور کردیم. امیدواریم با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

سرمربی تیم ملی تفنگ در ادامه گفت: چند روز قبل در فدراسیون خدمت خانم فرهادی‌زاد بودیم. به او گفتم تیراندازی رشته‌ای نیست که اگر یکی – دو اعزام انجام نشود در چشم‌انداز تاثیرگذار نباشد. این رشته در سه دوره گذشته‌ المپیک حداقل چهار المپین داشته و هر فرصتی که گرفته شود تاثیر مستقیم در تعداد نفرات اعزامی کاروان دارد. با توجه به شرایط و مشکلاتی که وجود دارد فکر می‌کنم تا همین الان هم کاروان ما به اندازه کافی کوچک شده است. به نظرم باید اولویت وزارت و کمیته حمایت از رشته‌هایی باشد که شانس کسب سهمیه و مدال المپیک دارند.

او خاطرنشان کرد: ما واقعا نگرانیم. زمان برای حمایت فدراسیون تیراندازی تا ابد وجود ندارد. جام جهانی باکو آخرین مسابقه آماده‌سازی است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. بعد از آن وارد فاز مسابقات می‌شویم و در تک‌تک مسابقات باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم. تا همین جا هم تیم به اندازه کافی متضرر شده چون فصل آماده‌سازی که در نظر گرفته بودیم محقق نشد.

طالبی گفت: اکنون امید ما به جام جهانی باکو و اردوی آماده‌سازی هانوفر است. این دو اعزام قطعا باید انجام شود تا در گردونه مسابقات باقی بمانیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون دیگر بیشتر از این کاری از دست ما برنمی‌آید. ما ابراز نگرانی می‌کنیم تا اگر کمیته و وزارت برنامه‌ای دارند همه توان خود را به کار گیرند.

او در پاسخ با این سوال که با همین شرایط فکر می‌کند چند المپیکی داشته باشیم، گفت: قطعا با این شرایط با حدس و گمان می‌توان در این‌ مورد حرف زد. ورزشکاران این رشته پتانسیل لازم را دارند اما برای اینکه پتانسیل بالقوه به بالفعل شود حمایت‌هایی لازم است که بدون آنها غیر ممکن است.

او گفت: من در هر مصاحبه و هر فرصتی که بود ابراز نگرانی کردم اما نمی‌خواهم اینطور به نظر برسد که کادر فنی ناامید است. ما با همه مشکلات و محدودیت‌ها تمرینات خود را با قوت و شدت بیشتری دنبال می‌کنیم. همین مساله ثابت‌کننده روحیه بالای ورزشکاران ماست‌. آنها با انگیزه تمرین می‌کنند و شرایط خوبی دارند.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: مقداری مشکلات کلان وجود دارد که البته با اولویت‌بندی حل‌شدنی است و می‌توان به کسب نتایج خوب در المپیک پاریس امیدوار بود. از مسئولان وزارت ورزش، کمیته و فدراسیون تشکر می‌کنم. می‌دانم که خواست همه این است که تیراندازان با آمادگی کامل به مسابقات اعزام شوند. نمی‌خواهم حرفی بزنم که به نظر برسد قدردان نیستیم اما چون انتظارات از این رشته زیاد است باید در عمل نشان دهند در برابر انتظارات حمایت هم می‌کنند. امیدوارم تیراندازان ما در قهرمانی جهان باکو و در دو قهرمانی آسیایی کره و اندونزی به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند و افتخارآفرین باشند.

او درباره تعداد نفرات اعزامی به جام جهانی باکو نیز گفت: هنوز مشخص نیست. فهرست اولیه را داده‌ایم هنوز فرصت باقی است. به آمادگی تیراندازان بستگی دارد و قطعا به موقع اسامی نفرات را معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.