0 نظر
164 بازدید

بانک ها، ساخت و ساز منازل زلزله زده در خراسان شمالی را متوقف کردند

double-quot تهران - جارپرس - معاون امور بازسازی و مسکن روستایی خراسان شمالی گفت: دو هفته ای هست که روند ساخت و ساز منازل زلزله زده در این استان متوقف شده است.
کد خبر : 80208
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 دی 1400 - 23:27
بانک ها، ساخت و ساز منازل زلزله زده در خراسان شمالی را متوقف کردند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روحانی با اشاره به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در اردیبهشت ماه امسال در منطقه شوقان شهرستان جاجرم اظهارکرد: این زمین لرزه ها به ۱۳۰۲ منزل مسکونی در شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان آسیب وارد کرد.

وی افزود: از آنجاییکه اعطای تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده برای واحدهای مسکونی آسیب دیده در این استان دیر ابلاغ شد، بنیاد مسکن است برای اینکه ساخت و ساز این منازل هرچه سریع تر انجام شود از محل طرح ویژه مسکن روستایی اقدام به پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان کرد.

روحانی با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی بوده است، ادامه داد: زلزله زدگان تسهیلات را دریافت و در حال ساخت و ساز منازل مسکونی خود هستند.

وی اظهار کرد: اما حدود دو هفته ای هست که بخشنامه ای به بانک های استان ابلاغ شده که این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد است و علاوه بر آن افرادی که در حال گرفتن این اقساط بودند نیز باید در سامانه جهش مسکن ثبت نام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این امر موجب شده تا در حال حاضر زلزله زده ها نتوانند اقساط خود را برای ادامه روند ساخت و ساز دریافت کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات بازسازی منازل زلزله زده در این استان از طریق هشت بانک به زلزله زدگان پرداخت می شد که این بخشنامه برای چهار بانک ابلاغ شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی خراسان شمالی در ارتباط با پیشرفت ساخت منازل زلزله زده در این استان نیز گفت: در ۳۸۵ منزل مسکونی مرحله سفت کاری به پایان رسیده و در ۵۶۰ واحد سقف، ۶۶۵ واحد ستون ها و ۶۸۰ واحد نیز ساخت فندانسیون تمام شده است.

وی در ارتباط با تسهیلات بازسازی منازل زلزله زده نیز توضیح داد: این تسهیلات در اواخر تابستان ابلاغ شد و مبلغ آن ۸۰ میلیون تومان بوده که حال این تسهیلات به افراد عادی که متقاضی ساخت منازل روستایی هستند، تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است بر اثر وقوع دو زمین لرزه ۵.۵ و ۵.۳ ریشتری در ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در منطقه شوقان به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی آسیب وارد شد که از این تعداد ۵۷ واحد باید تعمیر می شدند و یک هزار و ۲۴۵ واحد مسکونی نیز از آنجایی که خشتی و گلی بوده و قابلیت تعمیر را نداشتند باید بازسازی می شدند.

۱۲۱ واحد نیز که تخریب۱۰۰ درصدی شده بودند، بازسازی شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.