باند کلاهبرداران اسکیمر در تهران منهدم شد

double-quot تهران- جارپرس-رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداران اسکیمر با بیش از ۲۰۰ شاکی خبر داد و گفت: متهمان کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان پایتخت را کپی کرده بودند.
کد خبر : 135660
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آبان 1402 - 13:09
باند کلاهبرداران اسکیمر در تهران منهدم شد

به گزارش  جارپرس ازایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز سه‌شنبه با بیان اینکه کلاهبرداران در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند، اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمامی مالباختگان این پرونده بعد از سوختگیری در یک پمپ بنزین در شمال تهران مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی و دستگیری تمام اعضای این باند، افزود: افسران سایبری پلیس فتا با بکارگیری تجربیات فنی و اقدامات پلیسی موفق شدند همه پنج عضو این باند که متشکل از سه مرد و دو زن بود را شناسایی و پس از تشریفات قضایی در ۲ عملیات همزمان در حالیکه مشغول تفریح در ویلاهای خود در شمال کشور بودند، دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲ نفر از متهمین دستگیر شده به جرم قتل عمد نیز تحت تعقیب بوده‌اند، گفت: اعضای این باند از افراد سابقه دار در زمینه قتل، سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اسکیمر هستند و دائم در حال فعالیت مجرمانه بوده‌اند و در راستای منافع مالی خود دست به هر جرم و جنایتی می‌زدند که با همت و تلاش بی وقفه و شبانه روزی ماموران پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مالباختگان در این پرونده خانم‌ها هستند، یادآور شد: طی مستندات بدست آمده کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان در طول فعالیت مجرمانه این شبکه در پمپ بنزین کپی شده است.

وی تاکید کرد: تعداد شکات پرونده در تهران به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده و همچنان در حال افزایش است و با توجه به اینکه این افراد تحت پوشش متصدی پمپ بنزین فعالیت می‌کردند و چون خانم‌ها برای سوختگیری از خودرو پیاده نمی‌شوند و عملیات سوختگیری را بر عهده متصدی می‌سپارند اکثر قربانیان این پرونده نیز خانم‌ها هستند.

سرهنگ معظمی گودرزی با تاکید بر انجام عملیات پرداخت توسط خود شهروندان بویژه خانم‌ها گفت: بانوان اگر تمایل به پیاده شدن و انجام سوختگیری ندارند حتما جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حسابشان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه بهتر است شهروندان رمز کارت بانکی خود را بصورت دوره‌ای تغییر دهند، از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس گزارش کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.