0 نظر
212 بازدید

باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد

double-quot
زاهدان – جارپرس – باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان با ورود هواپیمای حامل رئیس جمهوری امروز /سه شنبه/ افتتاح شد.

کد خبر : 19663
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 اسفند 1395 - 7:08
باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان به طول چهار هزار و ۲۶۵ متر و عرض ۶۰ متر با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
حسن اعرابی مقدم گفت: عملیات ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان از شهریور سال ۹۳ همزمان با هفته دولت با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد.
وی افزود: اعتبار اولیه این طرح مهم ۴۸۸ میلیارد ریال بود که به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی زاهدان دارای یک باند بود تنها یک هواپیما می توانست در هر زمان در آن نشست و برخواست کند که با افتتاح باند دوم و افزایش ظرفیت ترافیک، ضریب اطمینان ارتقا یافته و بر شمار پروازها نیز افزوده می شود.
وی خاطر نشان کرد: افزایش ایمنی پروازها و ظرفیت هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تاخیرات پرواز و ارائه خدمات به پروازهای عبوری از مهمترین ویژگی های باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان است.
هر هفته افزون بر ۸۰ پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور انجام می شود که علاوه بر پروازهای داخلی، در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی و نجف نیز پرواز دارد.
همچنین شرکت هواپیمایی تفتان ایر به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی سیستان و بلوچستان با ۲ فروند هواپیما نیز از امروز به صورت رسمی با حضور رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.