بازگشت کامل دانشجویان خواجه‌نصیر به دانشگاه از فردای عید فطر

double-quot تهران - جارپرس - معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: از فردای عید سعید فطر، اکثریت دانشجویان این دانشگاه در کلاس‌های درس حضور خواهند یافت.
کد خبر : 89742
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 9:30
بازگشت کامل دانشجویان خواجه‌نصیر به دانشگاه از فردای عید فطر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر علیرضا صالحی اظهار کرد: طی دو سال گذشته، دانشگاه‌ها شرایط خاصی را گذراندند و به نوعی تعطیل بودند؛ ولی با توجه به بررسی‌هایی که کردیم، تصمیم گرفتیم دانشگاه را به صورت تدریجی بازگشایی کنیم و اولین گروهی که وارد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شدند، دانشجویان ورودی ۹۹ کل دانشگاه بودند که از دانشکده‌های مختلف به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی با بیان اینکه همه دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه از بازگشت آموزش حضوری بسیار خوشحال هستند، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در معاونت آموزش دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، از روز بعد از عید سعید فطر اکثریت دانشجویان اعم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان مقطع کارشناسی را برای از سرگیری کامل آموزش حضوری به دانشگاه دعوت می‌کنیم.

دکتر صالحی با اشاره به حضور محدود دانشجویان این دانشگاه در دوران آموزش مجازی، افزود: در دوران آموزش مجازی نیز، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و حتی کارشناسی که مجبور به حضور در آزمایشگاه‌ها بودند و کارهای تحقیقاتی خود را انجام می‌دادند، در دانشگاه حضور داشتند و دانشگاه هیچ‌گاه تعطیل نشد و فقط کلاس‌ها مجازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین تفاوت آموزش حضوری و مجازی تفاوت در دیدار یکدیگر است، خاطرنشان کرد: از پس از عید نوروز که کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری در حال برگزاری است، شور و نشاط خاصی به دانشگاه بازگشته و همه اعضای خانواده دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از بازگشت به دانشگاه بسیار راضی هستند و همین شرایط سبب می‌شود که وضعیت فعلی با دوران آموزش مجازی تفاوت بزرگی پیدا کند. البته این تفاوت از بعد از عید فطر و بازگشت کامل دانشجویان بیشتر نیز خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری، گفت: کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و صندلی‌های کلاس به نحوی چیده شده که فاصله‌گذاری اجتماعی میان دانشجویان حفظ شود. به اساتید نیز گفته شده که کلاس‌ها را ۱۰ دقیقه زودتر تعطیل کنند تا برای کلاس بعدی تهویه مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل‌های بهداشتی اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ شرایط جدیدی برای حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها عنوان نشده است، یادآور شد: دانشجویان ساکن خوابگاه در حال حاضر ساکن خوابگاه‌های دانشگاه هستند و ظرفیت خوابگاه حدود ۷۵ درصد است تا پس از عید فطر این ظرفیت به ۱۰۰ درصد برسد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.