0 نظر
166 بازدید

بازگشت ناوگروه ۴۷ نیروی دریایی ارتش به کشور

double-quot

تهران – جارپرس – ناوگروه ۴۷ اطلاعاتی، عملیاتی، آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز – شنبه – پس از ۷۶ روز دریانوردی به کشور بازگشت.

کد خبر : 22655
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 - 6:29
بازگشت ناوگروه ۴۷ نیروی دریایی ارتش به کشور

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه ۴۷ اطلاعاتی، عملیاتی، آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیکی بوشهر پس از ۷۶ روز دریانوردی صبح امروز در اسکله منطقه یکم این نیرو (بندرعباس) پهلو گرفت.
مراسم رسمی استقبال از این ناوگروه و بدرقه ناوگروه ۴۸ نیروی دریایی راهبردی ارتش تا دقایقی دیگر و با حضور امیر دریادار سیّاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار می شود.
دریادار حبیب الله سیاری پانزدهم تیرماه گذشته درباه ماموریت های ناوگروه ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های گسترده ای را در جنوب و شمال برای تامین امنیت در دریاهای آزاد ، اقیانوس هند و خلیج عدن و همچنین امنیت و اقتدار پایدار در دریای خزر انجام داده است.
وی با اشاره به صدور فرمان از سوی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی در دریاهای آزاد در سال ۱۳۸۷ بر در حال ماموریت بودن ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی تاکید کرده و افزوده بود این ناوگروه در حال انجام ماموریت در دریاهای جنوب است و پنج ناوگروه صلح و دوستی نیز از ناوگان شمال به کشورهای حاشیه خزر اعزام شده است.
دریادار سیاری با اشاره به لزوم تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی توسط نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تامین امنیت خصوصا در مناطقی مثل خلیج عدن و تنگه باب المندب، از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که اکثر کشتی های تجاری و نفتکش ایران، در آن مسیر تردد می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.