بازار بلیت هواپیما با ممنوعیت فروش چارتری آرام می‌شود؟

double-quot تهران - جارپرس - اعلام خبر ممنوعیت فروش بلیت چارتری زمینه ساز ایجاد آرامش در بازار بلیت هواپیما شده است اما کوتاه بودن زمان اجرای این دستورالعمل، اثر مثبت آن را کمرنگ می‌کند.
کد خبر : 130402
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 9:47
بازار بلیت هواپیما با ممنوعیت فروش چارتری آرام می‌شود؟

به گزارش جارپرس از ایسنا، این روز‌ها در اوج سفر‌های تابستانی هستیم و با توجه به قرار داشتن در ایام محرم میزان درخواست سفر به شهر‌های مذهبی هم افزایش یافته است؛ در این بین سوداگران و دلالان از فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به فروش بلیت چارتری هواپیما می کنند که گرانی و کمبود بلیت را به دنبال داشته است. همین امر باعث شد که وزیر راه و شهرسازی دستور ممنوعیت فروش بلیت چارتری هواپیما را بدهد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در ۴ مرداد دستور داد که مجوز پرواز‌های چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شود، البته به جز پرواز به میادین نفتی که جزئیات آن با سازمان‌های متقاضی مشخص می شود.

او اضافه کرد: عدول از نرخ مصوب بلیت هواپیما تخلف است و سازمان تعزیزات به گران‌فروشی ورود خواهد کرد. در تعداد بلیت و پرواز‌ها نه‌تنها کاهش نداشتیم بلکه با رشد ۵ درصدی هم مواجه بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده است صدور مجوز‌های بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم سازمان هواپیمایی بساط سوداگری را از بازار فروش بلیت هواپیما جمع کند تا بازار آرامش بگیرد.

در همین راستا جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور هم اعلام کرده بود که از ۱۰ مرداد ماه فروش بلیت هواپیما به صورت چارتری کاملا ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قاطع می شود.

ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما تا پایان تابستان ادامه دارد

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما گفت: این ممنوعیت با هدف آرامش بازار حمل‌ونقل هوایی اجرایی شده و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

او گفت: نظارت‌ها بر عملکرد حمل‌ونقل هوایی کشور مستمر است. با توجه به این‌که می‌خواهیم کنترل بازار را در دست بگیریم بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فعلا تا پایان تابستان فروش چارتری بلیت هواپیما متوقف شده است.

او گفت: ممنوعیت فروش بلیت چارتری به شرکت‌ها ابلاغ شده و آن‌ها همراهی کرده‌اند.

ممنوع بودن فروش بلیت چارتری برای بازه زمانی کوتاه باعث می‌شود که این بازار تنها برای چند روز آرام باشد چراکه برای پرواز‌های چارتری، شرکت‌های هواپیمایی در اواسط بهار بلیت‌های خود را برای کل تابستان به فروش رسانده اند و با توجه به آنکه نیمی از فصل تابستان گذشته، این اعلام توقف فروش چارتری به نوعی رفتار نمایشی مدیریت بازار است؛ در همین زمینه هم پیش از این مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشور در راستای ایجاد آرامش به بازار بلیت هواپیما بوده است و ممکن است در آینده ممنوعیت فروش بلیت چارتری تغییر کند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، تا بازگشت آرامش به بازار فروش بلیت هواپیما ممنوعیت فروش بلیت چاتری ادامه خواهد داشت و اکثر شرکت‌ها همکاری خوبی داشته اند . تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم چراکه باید مردم از آسان‌ترین راه ممکن به بلیت هواپیما دسترسی داشته باشند.

بررسی‌های میدانی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما حاکی از آن است که تا این لحظه فروش بلیت چارتری در هیچ سایتی وجود ندارد و پیگیری و نظارت‌ها سبب شده  که فروش بلیت چارتری متوقف شود. امیدواریم تا رسیدن آرامش به بازار بلیت‌ هواپیما همچنان نظارت‌ها بر فروش بلیت چارتری ادامه داشته باشد چراکه این امر می تواند راهکاری برای ایجاد آرامش در بازار باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.