بارش برف و باران در کشور/ خطر لغزندگی جاده‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، کاهش دما، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها خبر داد.
کد خبر : 114445
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 8:30
بارش برف و باران در کشور/ خطر لغزندگی جاده‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی امروز ( ۱۸ بهمن) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، کرمان، جنوب و غرب یزد ارتفاعات خوزستان، نیمه شمالی فارس، لرستان، ایلام و همچنین در استان‌های البرز، قزوین، تهران و سواحل دریای خزر و اردبیل و به‌صورت خفیفی در زنجان، نیمه شمالی خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارندگی‌هایی پیش‌بینی می‌شود. در استان‌های مرکزی نیز شاهد بارش‌هایی خواهیم بود.

وی افزود: این بارش‌ها تا پایان هفته کم و بیش در استان‌های مذکور وجود دارد. طی روز چهارشنبه( ۱۹ بهمن) نیز در شمال غرب، غرب، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، سواحل خزر، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه(۲۰ بهمن) در نوار شمالی و غرب کشور بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت. جمعه(۲۱ بهمن) بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز تضعیف می‌شود و در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: شنبه(۲۲ بهمن) بارش در سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

ضیاییان افزود: از روز چهارشنبه روند کاهش دما در در نوار شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش دما تا حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.

وی ادامه داد: این کاهش دما در استان‌هایی که بارندگی دارند به‌صورت یخبندان نمود پیدا می‌کند. این بارندگی‌ها در ابتدا به‌صورت بارندگی است ولی در روز چهارشنبه در اغلب استان‌ها بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه بارندگی‌ها به صورت سیل‌آسا نیستند، تصریح کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، مشکلاتی ناشی از بارش برف همچون بسته شدن راه‌های روستایی و لغزندگی‌ جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده وزش باد در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه است و دریای خزر چهارشنبه و پنجشنبه و خلیج فارس امروز و پنجشنبه مواج خواهند بود.

وی ادامه داد: توده گردوخاک که روی کشور عراق شکل گرفته در ساعات آینده با حرکت شرق‌سوی خود نوار غربی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد بنابراین در غرب و جنوب غرب کشور احتمال وقوع گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ بهمن ) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۲۰ بهمن ) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعات بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۸ و ۱۹ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴-  و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.