بارش برف و باران در استان‌های غربی/سفرهای غیرضروری را لغو کنید

double-quot تهران - جارپرس - سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان خبرداد و نسبت به لغو سفرهای غیر ضروری و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه کرد.
کد خبر : 44384
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 0:36
بارش برف و باران در استان‌های غربی/سفرهای غیرضروری را لغو کنید

به گزارش جارپرس از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: نفوذ سامانه بارشی موجب بارش برف و باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف فردا (۲۵ دی ماه) در غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، جمعه ( ۲۶ دی ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و یکشنبه (۲۸ دی ماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شمال غرب فارس می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها را در پی دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در ترددهای برون شهری، لغو سفرهای غیر ضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.