جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور

double-quot تهران- جارپرس- سازمان هواشناسی کشور در هشداری از بارش باران، کولاک برف و کاهش محسوس دما در ۶ استان طی امروز (یکشنبه) خبر داد و اعلام کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پدیده بارشی در کشور نخواهیم داشت و جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.
کد خبر : 137594
| خبرنگار : کرم رحیمی
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 11:15
جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور

به گزارش جارپرس ، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (یکشنبه) با توجه به فعالیت سامانه بارشی در کشور، در شرق استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی مناطق خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش باران و برف پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در هشدار سطح زرد، طی امروز (یکشنبه) از بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقتی، در نواحی کوهستانی کولاک برف و کاهش محسوس دما خبر داد که در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال شرق هرمزگان رخ می‌دهد.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی

بر اثر این مخاطره، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی و مناطق با اقلیم سرد، آب‌گرفتگی معابر، کاهش محسوس دما و احتمال آسیب به محصولات، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی در این هشدار، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و استفاده از کودهای مناسب برای مقاومت گیاهان به سرما، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و… را توصیه کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.