بارش باران در برخی استان ها از امروز تا دوشنبه/ در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنید

double-quot تهران - جارپرس - سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک در برخی استان‌ها، احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی را توصیه کرده است.
کد خبر : 130133
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 17:48
بارش باران در برخی استان ها از امروز تا دوشنبه/ در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنید

به گزارش جارپرس از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد و با اشاره به رشد ابرهای همرفتی و سامانه بارشی از رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک طی روز جمعه (۱۳ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات مازندران در روز شنبه (۱۴ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استانهای مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و در روز یک‌شنبه (۱۵ مرداد) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان خبر داد.

باتوجه به این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.