بارزانی: خواهان حل ریشه‌ای اختلافات با بغداد هستیم

double-quot تهران - جارپرس - نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (شنبه) بیانیه‌ای را به مناسبت سالگرد توافق ۱۱ مارس منتشر و بر حل و فصل ریشه‌ای مشکلات با دولت فدرال عراق تاکید کرد.
کد خبر : 117353
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 17:09
بارزانی: خواهان حل ریشه‌ای اختلافات با بغداد هستیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، در بیانیه دفتر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق آمده است که “توافق ۱۱ مارس توافقی است که دولت فدرال را ۵۳ سال قبل مجبور به امضای آن کرد و در آن بخشی از خواسته‌های مردم کُرد را به رسمیت شناخت”.

بارزانی اعلام کرد که “توافق ۱۱ مارس ۱۹۷۰ یک دستاورد مهم برای مردم کردستان است، از دیرباز مردم کُرد خواهان حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مذاکره و راه‌های مسالمت آمیز بوده‌اند”.

وی عنوان داشت: “متاسفانه دولت عراق در وعده‌هایی که داده بود، خلف وعده کرد و به توافق‌هایش با رهبری مردم کُرد وفا نکرد. دولت وقت عراق حتی تعدی‌های خود به کردستان را به صورت بی‌امان از سرگرفت و نتیجه سیاست‌های خصمانه نظام وقت عراق، اقلیم کردستان و عموم عراق از جنگ‌های ویرانگر و خراب و فاجعه‌های بزرگ رنج بردند که مردم کردستان هنوز هم بهای آن را می‌پردازند و غرامتی به خاطر فجایع وارده به آنها پرداخت نشده است”.

مسرور بارزانی بر موضع خود برای “دفاع از حقوق اقلیم کردستان و کوتاه نیامدن از آن و حل و فصل مسائل اختلافی به صورت ریشه‌ای و با اتکا به قانون اساسی” تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.