باد و خاک در شرق کشور

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.
کد خبر : 131149
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 9:44
باد و خاک در شرق کشور

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا آخر هفته در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در این مدت در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر همرفتی با احتمال رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:طی این مدت در برخی نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق به‌ویژه در منطقه زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: در پنج روز آینده نیز شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۳ مرداد) صاف و گاهی وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۲۴ مرداد) صاف، گاهی وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.