باد و باران در غالب نقاط کشور/ کاهش دما در نیمه‌شمالی

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در غالب نقاط کشور خبرداد.
کد خبر : 102601
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 10:11
باد و باران در غالب نقاط کشور/ کاهش دما در نیمه‌شمالی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه(۹مهرماه) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و در استان‌های تهران و سمنان ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه(۱۰ مهرماه) این شرایط در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از امروز تا روز دوشنبه(۹ تا۱۱ مهرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نواحی مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه تا یکشنبه(۹ تا۱۰ مهرماه) در نیمه‌شمالی کشور روند کاهشی دما و از دوشنبه برای این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: شنبه و یکشنبه برای شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ مهرماه)کمی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ و روز دوشنبه (۱۱ مهرماه) صاف تاکمی ابری و غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ مهرماه ) اهواز با دمای  ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.