باد به کمک پایتخت نشینان آمد؛ کیفیت هوا سالم شد

double-quot تهران بزرگ - جارپرس- وزش باد در ظهر دوشنبه موجب شد تا کیفیت لحظه‌ای هوای پایتخت با شاخص عددی ۹۳ سالم و قابل قبول شود.
کد خبر : 136427
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 16:11
باد به کمک پایتخت نشینان آمد؛ کیفیت هوا سالم شد

به گزارش جارپرس از  ایرنا، کیفیت هوای تهران صبح امروز/دوشنبه/ در وضعیت نارنجی و آلوده برای همه گروه‌های حساس قرار داشت اما با وزش باد، اکنون شاخص لحظه‌ای ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بر روی عدد ۹۳ قرار دارد.

براساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران باد با سرعت ۱۸ کیلومتر بر ساعت در تهران هم اکنون در حال وزیدن است.

پدیده اینورژن یا همان وارونگی هوا در فصول سرد گریبان تهران را می‌گیرد و شاخص کیفیت هوای پایتخت را در نیمه دوم تحت تاثیر قرار داده و کاهش می‌دهد.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۱۷۶ روز هوای قابل قبول، ۶۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.