ایران پیشروترین کشور جهان در پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر شناخته شد

double-quot

تهران-جارپرس-در اختتامیه کنفرانس جهانی مبارزه با بیماریهای غیرواگیر در مونته ویدئو اروگوئه، از ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در اجرای شاخص های جهانی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیر واگیر در حضور وزرای بهداشت ۳۰ کشور و نمایندگان عالی رتبه نظام سلامت ۸۰ کشور جهان تقدیر شد.

کد خبر : 23399
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - 11:53
ایران پیشروترین کشور جهان در پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر شناخته شد

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از اعلام روز شنبه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، در کنفرانس جهانی مبارزه با بیماریهای غیر واگیر که روزهای ۲۶ تا ۲۸ مهر در مونتو ویدئو در اروگوئه برگزار شد، هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست باقر لاریجانی نایب رئیس کمیته ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر حضور داشت و پیام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در این اجلاس قرائت شد.
باقر لاریجانی همچنین در این سفر با ریکاردو باروس وزیر بهداشت برزیل دیدار کرد. در این دیدار بر تقویت همکاری های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه تولید واکسن تاکید شد.
در این دیدار که در حاشیه اجلاس جهانی بیماری های غیرواگیر در مونته ویدئو، برگزار شد، مقرر شد هیات های ایرانی در حوزه های مختلف همکاری های مشترک ایران و برزیل، به این دو کشور سفر کنند همچنین با توجه به تاکید و علاقه وزیر بهداشت برزیل، ارتباط انستیتو پاستور ایران با شرکت های معتبر تولید واکسن برزیلی در زمینه تولید واکسن، تقویت شود.
در حوزه تولید دارو نیز مقرر شد آژانس نظارت بر سلامت برزیل (ANVISA) همکاری های دارویی خود را با ایران تقویت کند و سند همکاری های مشترک سازمان غذا و دارو در سفر غلامرضا اصغری رئیس این سازمان به برزیل یا سفر رئیس آژانس نظارت بر سلامت برزیل به ایران، امضا شود.
وزیر بهداشت برزیل در این دیدار افزایش همکاری های مشترک دو کشور در حوزه غذا را خواستار شد و سند برنامه عمل برای همکاری های مشترک در زمینه های ارتقای نحوه تغذیه سالم، مقابله با چاقی به ویژه چاقی کودکان، ارتقای فعالیت های بدنی، برچسب زنی مواد غذایی و اصلاح فرمولاسیون غذایی امضا شد.
همچنین مقرر شد که در حوزه آموزش، ارتباطات دانشگاهی دو کشور به ویژه در خصوص پزشک خانواده، گسترش یابد و هیات های تخصصی دو کشور از توان و ظرفیت و زمینه های همکاری های مشترک در دو کشور بازدید داشته باشند.
باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت که ریاست هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس جهانی بیماری های غیرواگیر در مونته ویدئو در اروگوئه را بر عهده داشت، در حاشیه این اجلاس، همچنین با وزیر بهداشت اکوادر دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار زمینه های مختلف همکاریهای مشترک در حوزه سلامت از جمله برچسب زنی مواد غذایی و تغذیه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
اکوادر یکی از کشورهای پیشرو در زمینه برچسب زنی مواد غذایی در میان کشورهای آمریکای لاتین است و کشورهای آمریکای لاتین در این زمینه از این کشور الهام گرفته اند.
در این دیدار همچنین، همکاری در زمینه های آموزشی و کنترل بیماری های غیرواگیر، دارو و تجهیزات پزشکی بررسی شد و وزیر بهداشت اکوادر برای بازدید از برنامه های سلامت جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه مندی کرد.
در این نشست مقرر شد متن پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری های بهداشتی و پروتکل دارویی برای طرف اکوادری ارسال شود تا پس از بررسی های لازم، همکاری های بهداشتی با آن کشور گسترش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.