0 نظر
138 بازدید

ایران و کشورهای موسس اینستکس در پاریس مذاکره می کنند

double-quot
تهران – جارپرس – دور نخست مذاکرات کارشناسی ایران و سه کشور اروپایی مؤسس سازوکار حمایت از تبادلات تجاری ایران و اروپا (instex) در پاریس برگزار می شود.
کد خبر : 28597
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 6:09
ایران و کشورهای موسس اینستکس در پاریس مذاکره می کنند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در گفت وگوی سیدعباس عراقچی با مقامات فرانسوی مقرر شد مذاکرات کارشناسی ایران و سه کشور موسس اینستکس به منظور طراحی جزئیات اجرایی آن در اسرع وقت در پاریس برگزار شود.
انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه سازوکار حمایت از تبادلات تجاری ایران و اروپا یا اینستکس را ثبت کردند.
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ‘گوردو مونتاین’ دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه سه شنبه ششمین دور گفت وگوهای سیاسی دو کشور را در پاریس برگزار کردند.
در این گفت وگوها آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه، اجرای برجام و مکانیسم نوین اینستکس، تعهدات فرانسه، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تحولات منطقه مورد بحث و گفت ‌وگو قرار گرفت.
معاون وزیر خارجه ایران در این نشست ضمن اشاره به اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب برجام، اظهار داشت: طرف های دیگر تاکنون نتوانسته اند که تعهدات خود را اجرایی کنند و در نتیجه توازن در توافق برجام ازبین رفته است.
عراقچی ضمن استقبال از مکانیسم اینستکس گفت: این راهکار با تاخیر زیاد اعلام شده و امیدواریم مراحل اجرایی شدن آن به سرعت انجام شود.
دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار بر تداوم حمایت فرانسه از برجام تاکید کرد و گفت: طراحی سازوکار ویژه مالی به همین منظور صورت گرفته است.
وی افزود: فرانسه علاقمند به استمرار گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار درخصوص همه موضوعات موردعلاقه طرفین می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.