ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن به کار گیرد.
کد خبر : 98359
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 10:30
ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، روابط دو کشور را تاریخی و عمیق توصیف کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی پایدار تهران – ایروان تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به درگیری‌های روزهای گذشته در قفقاز، اظهار داشت: پایبندی امضاکنندگان بیانیه سه جانبه آتش‌بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفتگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.

دکتر رئیسی با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با روسای جمهور روسیه و ترکیه مبنی بر حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مرزهای خود در منطقه قفقاز و مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر آنها، تصریح کرد: ایران هیچ‌گونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن به کار گیرد.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارشی مفصل از درگیری‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ارائه داد.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران – ایروان، بر آمادگی کشورش برای تسهیل در ترانزیت کالا میان دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های زیرساختی ازجمله راه و انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.