نماینده آفریقای جنوبی در کنفرانس ایران و بریکس عنوان کرد:

ایران در کنار آفریقای جنوبی ایستاد و باعث آزادی ما شد/ بریکس می‌خواهد جهان چندقطبی بسازد

double-quot تهران- جارپرس-آنیل سوکلال نماینده آفریقای جنوبی در کنفرانس ایران و بریکس گفت: بریکس برای پرداختن به همکاری های بین المللی ایجاد شده و ما می خواهیم برای جهان جنوب و خیر انسان فعالیت کنیم.
کد خبر : 130662
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مرداد 1402 - 10:42
ایران در کنار آفریقای جنوبی ایستاد و باعث آزادی ما شد/ بریکس می‌خواهد جهان چندقطبی بسازد

به گزارش  جارپرس از ایرنا، صبح امروز(سه شنبه) کنفرانس ایران و بریکس به منظور شناسایی ظرفیت‌های متقابل ایران و بریکس در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور مقامات وزارت امور خارجه و جمعی از سفرای خارجی مقیم در تهران برگزار شد.

آنیل سوکلال نماینده آفریقای جنوبی در این کنفرانس گفت: ایران یک تمدن قوی دارد و در کنار آفریقای جنوبی ایستاد و باعث آزادی ما شد. ماندلا پس از آزادی از زندان به ایران سفر کرد.

در این جلسه همچنین نماینده آفریقای جنوبی در سخنانی اظهار داشت: باعث خوشحالی من است که ایران را بار دیگر ملاقات می‌کنم. بریکس برای پرداختن به همکاری های بین المللی ایجاد شده و ما می خواهیم برای جهان جنوب و خیر انسان فعالیت کنیم. یکی از اصول اساسی بریکس هم همین بوده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۳ افریقای جنوبی میزبان خواهد بود و سال پرچالش همراه با کلی فرصت است تا بتوانیم به صورت جمعی به شرایط اقتصادی و تجاری جهان حاضر بپردازیم.

نماینده آفریقای جنوبی ادامه داد: دنیا از سال ۱۹۴۵ شرایطش در حال تغییر است و ما به جهان فعلی به جهان در حال سرعت نگاه می کنیم. اما ما یک روح همکاری در جهان نداریم. کرونا دنیا را دچار مشکل کرد. ما دیدیم که نگاه ملی به کرونا ایجاد شد و برخی از کشورها واکسن را انبار کردند. ما یک سیستمی را ایجاد کردیم تا به تاثیر این بیماری در جهان بپردازیم.

آنیل سوکلال تصریح کرد: کشورها باید به طور واقعی علاقه مند همکاری با ما باشند. چند وقت پیش اقای گوترش درباره جهان جنوب صحبت کرد. اکنون واقعیت های جهان فعلی با نظم جهانی یکسان نیست. ما باید بنای جهانی را تغییر دهیم. بسیاری گفتند که بریکس در حال ایجاد یک جهان چندقطبی است.

نماینده آفریقای جنوبی در این کنفرانس اظهارداشت: برای همین است که بریکس در حال نمایندگی جهان جنوب است و کشورهایی مانند ایران خواهان عضویت در آن هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که بریکس کار خودش را خوب انجام می‌دهد. ما می خواهیم یک تغییر بزرگ ایجاد کنیم. تولید ناخالص داخلی بریکس بسیار بالا است. زمانی که بریکس ایجاد شد ده درصد اقتصاد جهان را در اختیار داشتیم اما اکنون تغییر رخ داده است و بریکس در حال تقویت همکاری های خود است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.