0 نظر
168 بازدید

ایران از فرصت رفع تحریم تسلیحاتی برای تجارت سلاح استفاده کند

double-quot تهران - جارپرس - نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور را در داخل تولید می‌کنیم به همین دلیل این سلاح‌ها را می‌توانیم به کشورهای هدف صادر کنیم و سود خوب و درآمد ارزی مطلوبی را نصیب کشور کنیم.
کد خبر : 35765
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 آبان 1399 - 9:23
ایران از فرصت رفع تحریم تسلیحاتی برای تجارت سلاح استفاده کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی در خصوص رفع تحریم تسلیحاتی و اینکه ایران چگونه می‌تواند از این فرصت برای پیش برد اهداف اقتصادی خود استفاده کند، اظهار کرد: رفع تحریم‌های تسلیحاتی یک گام به جلو و فرصت برای کشورمان است چراکه این حقوق مهم را چند سال به طور نامشروع از جمهوری اسلامی ایران سلب کردند، آمریکا خیلی تلاش کرد که این تحریم رفع نشود که موفق نشد و برای نخستین بار کشورهای اروپایی در شورای امنیت زیر بار درخواست آمریکا نرفتند و این یک پیروزی بزرگ برای دستگاه دیپلماسی ایران بود.

وی افزود: در دو دهه گذشته اقدامات بسیار خوبی را برای ساخت انواع جنگ افزارها انجام داده‌ایم که خوشبختانه موفق هم بوده‌ایم به طوری که امروز بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور را در داخل تولید می‌کنیم به همین دلیل این سلاح‌های متعارف را می‌توانیم به کشورهای هدف صادر کنیم و سود خوب و درآمد ارضی مطلوبی را نصیب کشور کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اسلامی باید از این فرصت استفاده کند و بخش مهمی از درآمدهای خود را از طریق صادرات سلاح تأمین کند که البته آمریکا در این مسیر سنگ‌اندازی خواهد کرد و کشورهایی که با ایران قصد تجارت سلاح داشته باشند را تهدید خواهد کرد، اما به هر حال کاری از پیش نخواهد برد.

به زودی می‌توانیم وارد باشگاه بزرگ تولید سلاح در جهان شویم

سلیمی با بیان اینکه ایران در صنایع نظامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: امروز در تولید سلاح‌های سبک، سنگین، قایق‌های تندرو، پهباد، انواع موشک‌ها و سامانه‌های ضد هوایی خودکفا هستیم و سلاح‌های با کیفیتی تولید می‌کنیم و بدون شک به زودی می‌توانیم وارد باشگاه بزرگ تولید سلاح در جهان شویم. در این باشگاه بزرگ کشورهای محدودی وجود دارند و ورود ایران به باشگاه بزرگ تسلیحات جهان دستاورد بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: البته باید در جذب مشتری موفق عمل و مدیریت خوبی داشته باشیم تا بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم. دشمنی‌ها و تهدیدها ادامه خواهد داشت و اگر بتوانیم کشورهای هدف را به خوبی شناسایی کنیم و یک دیپلماسی فعال در سطح جهان داشته باشیم در صادرات سلاح موفق خواهیم بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند که ایران چقدر در تولید تسلیحات مختلف پیشرفت کرده است و به همین دلیل از حمله به کشورمان خودداری می‌کند. در حوزه دفاعی سلاح‌های بسیار خوبی تولید کرده‌ایم و اگر در بخش‌های دیگر کشور هم به همین خوبی عمل کرده بودیم امروز مشکلات به مراتب کمتری داشتیم. فقط در تولید هواپیما و رادارهای هوایی مشکل داریم که می‌توانیم از طریق روسیه و چین این نقیصه را برطرف کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.