ایتالیا و لهستان مقصد سرنوشت‌ساز کشتی پیش از المپیک

double-quot تهران- جارپرس- پیش از بازی‌های المپیک توکیو ۲ تورنمنت مهم کشتی در ایتالیا و لهستان برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد با توجه به از دست رفتن فرصت جام‌جهانی انفرادی در صربستان با تعداد نفرات محدود، حضور قدرتمند در این ۲ تورنمنت مهم باید در دستور کادر فنی تیم‌های ملی قرار گیرد.
کد خبر : 42740
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 دی 1399 - 9:07
ایتالیا و لهستان مقصد سرنوشت‌ساز کشتی پیش از المپیک

به گزارش جارپرس از ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی «ماتیو پلیکونه» ایتالیا روزهای ۱۴ تا ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در رُم پایتخت کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها برخلاف سال گذشته امسال دارای رنکینگ نیست و به همین دلیل حضور نمایندگان کشورمان در ایتالیا با توجه به نیاز کادر فنی خواهد بود.

از سوی دیگر رقابت‌های گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد رقابت‌های ایتالیا می‌تواند محک خوبی برای نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان برای کسب سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک باشد.

در کشتی فرنگی علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

در کشتی آزاد نیز رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

این در حالی است که جام جهانی انفرادی که اواخر آذر ماه امسال در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد، فرصت خوبی برای محک تعداد زیادی از ملی‌پوشان کشتی بود که این فرصت از دست رفت و بهترین بهره را از این مسابقات روس‌ها بردند و گام بزرگی را برای موفقیت در المپیک برداشتند. در کشتی فرنگی تیم ایران تنها با ۲ نماینده شامل حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و در کشتی آزاد رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۵۷ کیلوگرم در این مسابقات شرکت کردند.

به هر حال همین موضوع سبب شده بود تا شاهد جنجال در فینال لیگ کشتی آزاد کشورمان باشیم که با برنامه‌ریزی بهتر و با کمی سلیقه به خرج دادن و به تعویق انداختن فینال لیگ، می‌توانستیم تعداد بیشتری از کشتی‌گیران کشورمان را راهی صربستان کنیم.

از سوی دیگر طی سال‌های اخیر و از همان آغاز مسابقات لیگ، می‌توان تیم‌های اول و دوم گروه‌ها و حتی قهرمان مسابقات را تشخیص داد و با سازمان لیگ با برنامه‌ریزی و با توجه به شرایط کرونایی می‌توانست این پیکارها را در یک مرحله و در ادامه با برگزاری نیمه‌نهایی و فینال برگزار کند و با پایان به موقع لیگ، کادر فنی هم با تیم کامل‌تری در جام‌جهانی انفرادی برنامه‌ریزی می‌کرد.

حتی «محمد بنا» سرمربی تیم ملی نیز در این خصوص گفت: وقتی که متوجه شدم روس‌ها با تیم اصلی خود در صربستان حضور خواهند داشت اگر شرایط به من اجازه می‌داد همه نمایندگان کشتی فرنگی را در ۱۰ وزن راهی صربستان می‌کردم تا با روس‌ها مبارزه کنند. به هر حال بنا به عنوان یک مربی کارکشته اهمیت این موضوع را بیش از هر کسی درک می‌کند چرا که رویارویی با حریفان قدرتمند روسی پیش از المپیک ضمن آنکه می‌تواند یک مبارزه تدارکاتی باشد از نظر روحی و روانی نیز برای کشتی‌گیران کشورمان تاثیرگذار بود.

اما شرایط مسابقات رنکینگ اوپن لهستان که روزهای ۱۸ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ورشو پایتخت لهستان برگزار می‌شود متفاوت خواهد بود. این رقابت‌ها تقریبا یک ماه پیش از بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود و به طور حتم بسیاری از کشتی‌گیران طراز اول جهان که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند در ورشو حضور خواهند داشت و به طور حتم «غلامرضا محمدی» و «محمد بنا» سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برنامه مفصلی برای حضور نمایندگان المپیکی کشورمان در لهستان خواهند داشت.

در صورتی که نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان موفق نشوند در آلماتی سهمیه‌های المپیکی را بگیرند باید در پیکارهای گزینشی که در سطح جهان روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در صوفیه بلغارستان برگزار میشود، حضور یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.