اولین سفر خارجی رئیس جمهور فرانسه/ماکرون به آلمان می رود

double-quot

تهران – جارپرس -رئیس‌جمهور منتخب فرانسه که روز گذشته (یکشنبه) با کسب بیش از ۶۵ درصد آرا به این سمت انتخاب شد اولین سفر خارجی‌اش را به آلمان انجام خواهد داد.

کد خبر : 20646
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 9:02
اولین سفر خارجی رئیس جمهور فرانسه/ماکرون به آلمان می رود

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم، رسانه‌ها گزارش داده‌اند «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور منتخب فرانسه که روز گذشته (یکشنبه) با کسب بیش از ۶۵ درصد آرا به این سمت انتخاب شد اولین سفر خارجی‌اش را به آلمان انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آلمان، روز یکشنبه بعد از مشخص شدن پیروزی ماکرون در برابر رقیبش«مارین لوپن» که سیاست‌های ضد اروپایی دارد، گفته بود که نتیجه این انتخابات نشان می‌دهد که فرانسه در قلب اروپا خواهد ماند. «ماکرون» که در میان تحلیلگران به عنوان میانه‌رو شناخته می‌شود در این دور از انتخابات فرانسه به عنوان نامزد مستقل ثبت نام کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم بامداد دوشنبه در تماسی تلفنی با ماکرون، این پیروزی را به وی تبریک گفت و از حمایت وی از «اتحادیۀ اروپای باز و متحد» تقدیر کرد.

وزارت کشور فرانسه بامداد دوشنبه اعلام کرد مکرون با کسب ۶۶٫۰۶ درصد آراء صحیح مأخوذه، رسماً به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم امروز، دوشنبه در واکنش به پیروزی ماکرون در انتخابات از وی خواست که بی‌اعتمادی‌های دو جانبه میان روسیه و فرانسه را مرتفع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.