اولویت انستیتو پاستور تولید نسل جدید واکسن در کشور است

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه مرکز رشد این مجتمع تحقیقاتی دارای بیشترین تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور است، گفت:اولویت انستیتو پاستور ایران در حال حاضر تولید نسل جدید واکسن در کشور است.

کد خبر : 19145
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 12:14
اولویت انستیتو پاستور تولید نسل جدید واکسن در کشور است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، دکتر مصطفی قانعی روز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح های تولیدی تحقیقاتی مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران افزود: این مرکز تحقیقاتی تاکنون گام های موفقیت آمیزی را درحوزه تحقیقاتی تولید واکسن و دارو برداشته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن هپاتیت B بعنوان یکی از محصولات راهبردی این انستیتو وارد بازار شده است افزود: این در حالی است که تا پیش از این بخشی از قطعات تولید ستون های افینیتی کروماتوگرافی afinity chromatography برای تخلیص پروتئین مورد استفاده و همچنین تخلیص واکسن هپاتیت B مورد استفاده از خارج از کشور وارد می شدند.
رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران ادامه داد: با این اقدام دیگر در سال های اتی هیچگونه نیازی به ورود قطعات برای تولید واکسن هپاتیت ب نخواهیم داشت.
وی همچنین با تاکید براینکه، واکسن واکسن ب ث ژ(BCG=Bacillus Calmette–Guérin) بعنوان یک واکسن پیشگیری و مبارزه با سل از جمله کیفی ترین واکسن ها در جهان شناخته می شود و بدنبال صادرات این محصول هستیم افزود: این درحالی است که تا سال گذشته این واکسن از خارج از کشور وارد شده است.
رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران، با اشاره به اینکه در مرکز رشد این مجتمع تحقیقاتی بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدی و تحقیقاتی مستقر می باشند گفت: انستیتو پاستور ایران هم اکنون دارای بیشترین تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور است.
وی با بیان اینکه، همه ساله مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان مستقر در این مراکز رتبه بندی می شوند، افزود: مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران تاکنون در بخش فراهم سازی زیرساخت ها، جذب و توسعه شرکت های دانش بنیان مقام نخست را داشته است.
وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد، توقع تولید و رشد سریع را یکی از دغدغه های این شرکت ها عنوان کرد و گفت:نباید به محض ایجاد و استقرار یک شرکت دانش بنیان از آن توقع تولید داشت
رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران افزود: این شرکت ها به نوعی انکوباتور و یا نوزاد نارس به حساب می آیند و برای ثمربخشی حداقل پنج سال نیاز به مراقبت و پرستاری دارند و بایستی به آنها زمان داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.