اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در برنامه هفتم توسعه چیست؟

double-quot تهران - جارپرس - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و همچنین حمایت از نهادهای حمایتی در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهادها را از جمله اولویت‌های کمیسیون متبوع خود در روند بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.
کد خبر : 129296
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 14:36
اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در برنامه هفتم توسعه چیست؟

به گزارش جارپرس از ایسنا، ولی اسماعیلی با اشاره به اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: نخستین و اساسی ترین اولویت کمیسیون اجتماعی در برنامه هفتم توسعه ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی است.

وی با بیان اینکه «صندوق‌های بازنشستگی از لحاظ تراز مالی وضعیت خوبی ندارند»، افزود: در لایحه برنامه هفتم درباره صندوق‌های بازنشستگی مباحثی در خصوص اعمال اصلاحات ساختاری آمده است که اگر بتوانیم در راستای ارتقای توانمندی صندوق‌ها این اصلاحات را اعمال کنیم، می‌توانیم جلوی بحران احتمالی که طی سال‌های آتی خواهیم داشت را بگیریم؛ البته این مسیر باید با شیب ملایم و در نظر گرفتن مباحث کارشناسی و منطقی طی شود تا بازنشستگان عزیز ما از اصلاح قوانین موجود و قوانین جدید متضرر نشوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت از نهادهای حمایتی در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهادها را از دیگر اولویت‌های این کمیسیون در بررسی برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: باید در برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای احکام را تدوین و تصویب کنیم که طی پنج سال آتی به مرور افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی توانمند شده و آرام آرام از چرخه نهادهای حمایتی خارج شوند.

اسماعیلی تاکید کرد: در راستای توانمندسازی اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی باید اقداماتی نظیر اعطای وام بلاعوض یا وام با بهره کم، تخصیص مشوق‌های مالیاتی و تامین بازار این قشر را در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.