اولاند:دولت فرانسه حمله هکری به ستاد ماکرون را پاسخ می دهد

double-quot

تهران – جارپرس -رئیس جمهور فرانسه وعده داده است که دولت این کشور به حمله هکری اخیر علیه ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون پاسخ خواهد داد.

کد خبر : 20597
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 5:07
اولاند:دولت فرانسه حمله هکری به ستاد ماکرون را پاسخ می دهد

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در سخنانی قول داد، دولت به حمله هکری اخیر به ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون پاسخ خواهد داد.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که هزاران ایمیل و سند سرقت شده از ستاد انتخاباتی ماکرون به صورت آنلاین منتشر شده است.

اولاند در سخنانی در جریان بازدید از یک موسسه فرهنگی در پاریس، تصریح کرد: می دانستیم که این خطرات در جریان برگزاری رقابت های انتخاباتی وجود دارد، چون در سایر کشورها نیز این اتفاقات روی داده است. هیچ اقدامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: اگر هرگونه دخالتی وجود داشته باشد، روال قانونی مربوط برای پاسخگویی اتخاذ خواهد شد. باید اجازه دهیم تا تحقیقات انجام شود.

کمیسیون انتخابات فرانسه به روزنامه نگاران و خبرنگاران هشدار داده است که محتوای ایمیل ها و پیام های هک شده را منتشر نکنند.

این مجموعه از ایمیل‌ها و اسناد ستاد انتخاباتی ماکرون در وب ‌سایتی به نام ایمیل لیکس منتشر شده است.

جریان حامی ماکرون در بیانیه‌ای تایید کرده است که ستاد این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هک شده است.

در این بیانیه آمده است: «این ستاد هدف یک حمله گسترده و هماهنگ هکر‌ها بوده است و اطلاعات داخلی (از جمله اسناد مالی) مختلف این ستاد هک و سپس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.»

ستاد انتخاباتی ماکرون می‌گوید، این حمله سایبری در راستای تضعیف این نامزد میانه‌رو در آستانه انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری فرانسه انجام شده است.

در حالی این ایمیل‌ها منتشر شده است که ماکرون در نظرسنجی‌ها از رقیبش مارین لوپن نامزد راست‌افراطی حزب جبهه ملی پیشی گرفته و انتظار می‌رود بتواند در دور دوم پیروز شود.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در شرایطی برگزار می‌شود که حضور مارین لوپن، به عنوان یکی از دو نامزد نهایی انتخابات، آن را به رفراندومی درباره سرنوشت فرانسه در اتحادیه اروپا و سیاست‌های مهاجرتی این کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.