اولاند: اتحادیه اروپا در تعامل با آسیا می تواند با سیاست ترامپ مقابله کند

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – ‘فرانسوا اولاند’ رئیس جمهوری فرانسه که در سفر آسیایی خود به سر می برد در سنگاپور، گفت که کشورهای اروپایی از طریق همکاری های تجاری و متحدبودن در تعاملات با آسیا می توانند با سیاست حمایت گرایی آمریکا مقابله کنند.

کد خبر : 20072
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 فروردین 1396 - 7:15
اولاند: اتحادیه اروپا در تعامل با آسیا می تواند با سیاست ترامپ مقابله کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه در سفر دو روزه خود به سنگاپور که دوشنبه شب با عزیمت به مالزی پایان یافت، دولت ‘دونالد ترامپ’ را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکا بار دیگر به شماری از تصمیمات و انتخابات دست زده است که هم بر اقتصاد خود و هم بر اقتصاد جهان تاثیرگذار است.
وی عصر دوشنبه در نشستی در سنگاپور گفت: ما باید تشریح کنیم بستن مرزها یعنی چه، ساخت یک دیوار چیست و سیاست های مهاجرتی غیرمنصفانه چه معنایی دارد. این اقدام ها با ضرر رساندن به دیگران نمی تواند یک ملت را قدرتمند سازد.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا و ‘جاکارتا پست’، اولاند تصریح کرد: در واقع این یک مبارزه در مقیاس وسیع تری از یک نبرد سیاسی است، اما ما بحث های زیادی داریم که می تواند به پیروزی ما کمک کند.
وی سیاست های اقتصادی آمریکا را که نوعی رویکرد درون گرایانه دارد، باعث آسیب رسیدن به سایر کشورها و دموکراسی های بزرگ خواند.
رئیس جمهوری فرانسه، راهکار مقابله با سیاست های آمریکا را امضاء توافقنامه های تجاری بین کشورها دانست و گفت که فرانسه این قبیل اقدامات را با کشورهای مختلف از جمله سنگاپور و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا انجام داده است.
سنگاپور به همراه اندونزی، برونئی، مالزی، فیلیپین، تایلند، ویتنام، کامبوج و لائوس ۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن هستند.
‘فرانسوا اولاند’ که در سفر آسیایی خود به سر می برد پس از دیدار از سنگاپور شب گذشته وارد مالزی شد و پس از این کشور به اندونزی می رود تا سفر خود را پیرامون سه محور توسعه همکاری های تجاری، سرمایه گذاری و نظامی با این کشورها به پایان برساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.