0 نظر
176 بازدید

اهل سنت عراق امروز را به عنوان روز اول عید فطر جشن گرفتند

double-quot

بغداد – جارپرس – اهل سنت عراق امروز (یکشنبه) را به عنوان اولین روز عیدفطر جشن گرفتند، اما شیعیان این کشور امروز را به عنوان اکمال ایام رمضان در روزه هستند و انتظار می رود که فردا (دوشنبه) را به عنوان روز اول شوال و عید فطر جشن بگیرند.

کد خبر : 21359
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1396 - 7:38
اهل سنت عراق امروز را به عنوان روز اول عید فطر جشن گرفتند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، دیوان اوقاف اهل سنت عراق شامگاه دیشب (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که امروز (یکشنبه) روز اول ماه شوال و اولین روز عید سعید فطر است و اهل سنت با حضور در مساجد، بامداد امروز (یکشنبه) نماز عید فطر را برگزار کردند.
اهل سنت بغداد امروز با حضور در مساجد ‘عبدالقادر الکیلانی’ و ‘ابوحنیفه النعمان’ دو مسجد مهم اهل سنت در پایتخت عراق، نماز عید فطر را برگزار کرده و عید فطر را به همدیگر تبریک گفتند.
آوارگان اهل سنت که اغلب آنها از استان نینوا در شمال عراق هستند، امسال به رغم وضعیت اسف باری که در نتیجه جنگ با گروه تروریستی داعش در آن به سر می برند، عید فطر را در اردوگاه ها جشن گرفتند.
در عوض اهالی شهر فلوجه در ۵۰ کیلومتری غرب بغداد که سال گذشته شهرشان از گروه تروریستی داعش بازپس گرفته شد، امسال برای اولین بار بعد از گذشت سه سال، جشن عید فطر را با خیالی آسوده و به دور از رعب و وحشت گروه تروریستی داعش جشن گرفتند.
شیعیان عراق امروز یکشنبه را به عنوان اکمال عده ماه مبارک رمضان در روزه هستند و فردا دوشنبه را در صورت ثبوت رویت هلال ماه شوال، به عنوان اولین ایام عید سعید فطر جشن خواهند گرفت.
دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق در بیانیه ای از روزه داران خواسته است که غروب امروز یکشنبه را برای رویت هلال ماه شوال سپری کنند که در صورت ثبوت رویت هلال ماه، فردا دوشنبه برای شیعیان عراق عید فطر است.
دولت عراق پیشتر به مناسبت حلول ماه شوال و عید سعید فطر اعلام کرده بود که تعطیلات پنج روزه سراسری عید از امروز یکشنبه (۲۵ ژوئن ۲۰۱۷) آغاز و تا روز پنجشنبه هفته جاری (۲۹ ژوئن ۲۰۱۷) ادامه دارد.
روزهای جمعه و شنبه هر هفته در عراق به طور رسمی تعطیل است، امری که باعث می شود، تعطیلات عید فطر امسال در عراق به ۹ روز برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.