اهالی پلاسکو در ساختمان نور مستقر شدند

double-quot
تهران – جارپرس – صاحبان واحدهای صنفی آسیب دیده ساختمان پلاسکو یک ماه پس از حادثه آتش سوزی، عصر امروز در مجتمع نور تهران در تقاطع خیابان های ولیعصر (عج) و طالقانی گرد هم آمدند تا فعالیت خود را در این مکان به طور رسمی آغاز کنند.
کد خبر : 19459
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395 - 7:32
اهالی پلاسکو در ساختمان نور مستقر شدند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، عصر شنبه ۵۷۰ کسبه فعال در ساختمان پلاسکو، به مجتمع نور رفتند تا به طور رسمی محل کار جدید خود را تحویل بگیرند.
مجتمع نور تهران ساختمانی چهار طبقه و وسیع است که ظرفیت پذیرش همه واحدهای صنفی آسیب دیده در حادثه آتش سوزی و ریزش مجتمع پلاسکو (سی ام دی ماه) را دارد.
«مجتبی درودیان» رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران، چندی پیش از توافق همه کسبه ساختمان پلاسکو برای استقرار در مرکز تجاری نور خبر داده بود.
رئیس هیات امنای ساختمان پلاسکو، نیز درباره جزییات استقرار کسبه پلاسکو در مجتمع نور به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شده است بنیاد مستضعفان کرایه سه ماه نخست را پرداخت کند.
«علیرضا تهرانی» ادامه داد: هنوز در مورد کرایه ماه های بعد توافق نهایی نشده است.
وی در مورد شرایط بازگشت کسبه به ساختمان پلاسکو پس از بازسازی گفت: هنوز شرایط به طور شفاف مطرح نشده اما خواسته ما این است که حقوق کسبه همانند قبل بازگردانده شود.
رئیس اتاق اصناف ایران در مراسم امروز که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مجتمع نور تهران برگزار شد، سه خبر خوب برای پلاسکویی ها داشت؛ نخست اینکه بنیاد مستضعفان تا ۲ سال پس از دریافت پروانه ساخت، ساختمان پلاسکو را می سازد؛ دوم اینکه در ساختمان جدید، همه صاحبان حق به حقوق خود می رسند و سوم اینکه تا زمان آماده سازی ساختمان جدید پلاسکو واحدهای صنفی در مجتمع نور مستقر می مانند.
«علی فاضلی» اضافه کرد: اتحادیه ها می توانند از زمان استقرار واحدهای صنفی در مجتمع نور، کسبه آسیب دیده را برای بهره مندی از تسهیلات دولت معرفی کنند.
وی تاکید کرد حادثه پلاسکو تلخ بود اما می توان از آن به عنوان فرصت استفاده کرد.
رئیس بنیاد مستضفعان انقلاب اسلامی نیز در این آیین دوباره گفت: پس از اخذ پروانه ساخت، در ۲ سال ساختمان پلاسکو طبق مقررات ملی ساخته و مطابق حقوق صاحبان حق، به آنها واگذار می شود.
در این مراسم اتاق اصناف ایران با گرامیداشت یاد شهیدان آتش نشان، تندیس و لوح سپاسی به «علیرضا جبارزاده» نماینده کارکنان سازمان آتش نشانی تهران، تقدیم کرد.
وی پس از دریافت این تندیس، پشت تریبون رفت و گفت: حادثه پلاسکو تلخ بود اما ما محکم تر و قوی تر از همیشه به کارمان ادامه خواهیم داد.
این جمله جبارزاده، تشویق حاضران را به دنبال داشت.
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت ۸ صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، ۱۵ طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها ۵۶۰ واحد آن، فعال بود. ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که ۹۹ درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین ۱۸۰ واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان ۴۰۰ واحد پیراهن دوز، ۶ واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و ۲۰ واحد تولیدی کفش فعال بود.
ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در سال ۱۳۴۱ به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.