0 نظر
13 بازدید

انهدام باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ متهم

double-quot تهران- جارپرس- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از کشف پیش‌دستانه و انهدام باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ نفر متهم خبر داد.
کد خبر : 141912
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 20:50
انهدام باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ متهم

به گزارش جارپرس از ایرنا از پلیس، سرهنگ عبداله چولکی اظهار داشت: مطابق گزارش دریافتی از سوی یکی از شهروندان در استان خراسان رضوی مبنی بر اینکه افرادی از طریق درج آگهی کاریابی اقدام به عضو گیری برای شرکت های هرمی می کنند؛ بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کاری کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این اشخاص در تکمیل عضوگیری خود تعدادی افراد جوان را به منزلی در سطح شهر راهنمایی می‌کردند و در آنجا، آموزش‌های لازم را به آنها داده می شد که در نهایت مجموع این اقدامات در راستای ترویج شیوه و شگرد کلاهبرداری در سطح گسترده‌ بود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در ادامه روند این پرونده، کارآگاهان اقدام به بررسی و رصد اطلاعات کردند و پس از تایید صحت موضوع و شناسایی محل همچنین هماهنگی با مرجع قضایی، اکیپی از ماموران پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت موازین قانونی و شرعی به منزل ورود کردند.

وی ادامه داد: ماموران در این راستا تعداد ۱۶ نفر متهم را شناسایی و دستگیر کردند و پس از توقیف ادله و مدارک مرتبط با جرم، آنها را به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ چولکی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد افراد دستگیر شده همه با وعده کار جذب شده‌اند و در ادامه با برگزاری جلسات آموزشی قرار بود جذب شرکت هرمی کیونت شوند که با هوشیاری کارآگاهان این پلیس در همان روزهای ابتدایی عزیمت به مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان بازداشتی به همراه پرونده به دادسرا اعزام شدند که تحقیقات برای شناسایی سرکردگان اصلی شرکت هرمی کیونت کماکان ادامه دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در شرکت های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت های هرمی است به شهروندان توصیه کرد از هرگونه فعالیتی که ادعای درآمدی غیرعادی دارد، برحذر باشند زیرا آن فعالیت ممکن است هرمی باشد.

وی تصریح کرد: نحوه فعالیت شرکت های هرمی در سایت ایران هشدار http://www.iranhoshdar.ir اطلاع رسانی شده است که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی در زمینه فعالیت شرکت‌های هرمی کسب کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.