انفجار انتحاری در کلیسایی در اندونزی

double-quot تهران - جارپرس - پلیس و شاهدان عینی امروز (یکشنبه) اعلام کردند، ظاهرا دو عامل انتحاری مقابل کلیسای جامع شهر «ماکاسار» اندونزی دست به عملیاتی زده و تلفاتی بر جای گذاشتند.
کد خبر : 51726
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 11:55
انفجار انتحاری در کلیسایی در اندونزی

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در زمان وقوع این انفجار انتحاری مردم داخل کلیسا حضور داشتند و به گفته پلیس تکه‌های باقیمانده در صحنه انفجار متعلق به دو عامل انتحاری است. پیشتر پلیس محلی، یک فرد را عامل انفجار دانسته بود.

براساس گفته‌های یک کشیش، این بمبگذار مظنون برای ورود به محوطه کلیسا با موتور تلاش می‌کرد اما یک نیروی امنیتی جلوی او را گرفت. او گفت، ۱۴ تن در مجموع زخمی شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم است.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که پس از وقوع یک انفجار، شعله‌های آتش و دود به هوا برخاست و اشیاء در محیط پراکنده شدند. پلیس اندونزی هنوز درباره مسبب این حمله اظهارنظری نداشته و هیچ شخص و گروهی هم فعلا مسوولیت آن را بر عهده نگرفته‌ است.

ماکاسار، بزرگترین شهر سولاوسی در مرکز اندونزی است. رئیس شورای کلیساهای اندونزی این حمله را “حادثه بی‌رحمانه” توصیف کرد و از مردم خواست با حفظ آرامش به مقامات اعتماد کنند.

مرگبارترین حمله شبه‌نظامیان در اندونزی سال ۲۰۰۲ در جزیره توریستی بالی رخ داد که ۲۰۲ کشته که اکثرا گردشگران خارجی بودند، بر جای گذاشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.