0 نظر
101 بازدید

اندونزی ۱۲ فروند پهپاد از ترکیه خرید

double-quot تهران - جارپرس-وزارت دفاع اندونزی امروز سه شنبه اعلام کرد این کشور شرق آسیا ۱۲ فروند پهپاد جدید با کاربرد دفاعی - نظامی از شرکت هوافضای ترکیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است
کد خبر : 129825
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مرداد 1402 - 10:25
اندونزی ۱۲ فروند پهپاد از ترکیه خرید

به گزارش جارپرس از ایرنا از جاکارتا پست، این آخرین مورد از سری خریدهای تسلیحاتی اخیر اندونزی با هدف مدرن سازی تجهیزات نظامی قدیمی این کشور است.

توافق خرید این تسلیحات در حالی اعلام شد که جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی ماه گذشته به کابینه هشدار داد سلامت بودجه خود را حفظ کند. تذکر وی بر هزینه های بیش از حد سازمان های امنیتی و دفاعی این کشور از جمله وزارت دفاع تاکید داشت.

پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی، دی ماه سال گذشته قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای خرید ۱۲ جت جنگنده میراژ ۲۰۰۰-۵ امضا کرد. این خرید با انتقادهایی مواجه شد زیرا برخی کارشناسان هواپیماهای خریداری شده را بسیار قدیمی تلقی کردند. اندونزی همچنین در ماه بهمن ۴۲ جت جنگنده رافال را به قیمت ۸.۱ میلیارد دلار خریداری کرد که هزینه آن طی چند سال به صورت مرحله ای پرداخت خواهد شد.

بر اساس داده های دولت اندونزی، وزارت دفاع با ۱۳۴.۳ تریلیون روپیه (۸.۸۹ میلیارد دلار)، بیشترین سهم را از کل بودجه کشور در سال جاری به خود اختصاص داده است.

قرارداد اخیر با شرکت هوافضای ترکیه مستقر در آنکارا در ماه بهمن نهایی شد و انتظار می‌رود این هواپیماهای بدون سرنشین ظرف ۳۲ ماه پس از امضای قرارداد تحویل داده شوند. وزارت دفاع اندونزی در اطلاعیه خود اعلام کرد این توافق شامل شبیه سازهای آموزشی و پروازی نیز می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.