اندونزی انجام تظاهرات پیش از انتخابات هفته آینده را ممنوع کرد

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – پلیس اندونزی برگزاری هرگونه تظاهرات سازماندهی شده گروه های اسلام گرا را پیش از انتخابات هفته آینده فرماندار جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا ممنوع کرد.
کد خبر : 19150
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 5:26
اندونزی انجام تظاهرات پیش از انتخابات هفته آینده را ممنوع کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، گروه های اسلام گرا در اندونزی ‘باسوکی تجاهاجا پورناما’ (آهوک) فرماندار مسیحی جاکارتا را که پیش از انتخاب ‘جوکو ویدودو’ به عنوان رئیس جمهوری معاون وی در فرمانداری بوده است متهم به توهین به قرآن می کنند و تاکنون سه دور تظاهرات علیه ‘آهوک’ برگزار کرده اند.
دومین دور این تظاهرات به درگیری خشونت آمیز کشید و دولت تاکید کرد تروریست ها بین اسلام گراها نفوذ کرده اند.
براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه های محلی اندونزی، چهارمین تجمع مخالفان و اسلام گراها برای روز شنبه آینده چهار روز قبل از برگزاری انتخابات برنامه ریزی شده بود، اما پلیس اعلام کرد برگزاری هرگونه تجمع قبل از انتخابات ممنوع است.
به نوشته جاکارتا پست، پلیس اعلام کرد هفته گذشته از این تجمع توسط سازمان دهندگان آن که یک گروه بزرگ از سازمان های اسلامی تندرو مانند مدافعان جبهه اسلامی است، مطلع شده است.
‘آرگو یوونو’ سخنگوی پلیس جاکارتا بدون هیچ توضیحی، گفت که پلیس اجازه این تجمع را نمی دهد.
قوانین اندونزی که سومین دمکراسی جهان لقب گرفته است هرگونه تجمع را تضمین می کند، اما پلیس نگفت چه مجازاتی در انتظار نقض کنندگان این ممنوعیت است.
‘سوسیلو بامبانگ یودهویونو’ رئیس جمهور سابق اندونزی متهم است طی چند ماه گذشته، از تظاهرات گسترده اسلام گراها علیه ‘آهوک’ به اتهام اهانت به قرآن حمایت کرده است، تظاهراتی که باعث تنش و درگیری هایی در جاکارتا شد.
در انتخابات فرمانداری جاکارتا ‘باسوکی تجاهاجا پورناما’ (آهوک) که یک مسیحی از نژاد چینی است با دو نامزد مسلمان که یکی ‘آگوس هاریمورتی یودهویونو’ فرزند رئیس جمهوری سابق و دیگری ‘آنیس باسوئدان’ وزیر سابق آموزش اندونزی است، رقابت دارند.
مخالفان فرماندار جاکارتا اشاره وی به آیه ۵۱ سوره مائده را کفرآمیز و توهین به قرآن می دانند، اما وی گفته است: من به آیه ۵۱ سوره مائده اشاره کردم زیرا این آیه از سوی مخالفان سیاسی برای ترغیب مردم به حذف من استفاده می شود. من به قرآن اهانت نکردم. به مردم گفتم اگر شما به خاطر سوء استفاده افراد ترسو و نژادپرست و با استفاده از این آیه قرآن می خواهید به من رأی ندهید، همان بهتر که به من رأی ندهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.