0 نظر
102 بازدید

انتقال هویتزرهای آلمانی به اوکراین حداقل ۳۰ ماه زمان می‌برد

double-quot تهران - جارپرس - روزنامه «دی ولت» گزارش داد، آلمان با تامین ۱۸ دستگاه هویتزر به اوکراین موافقت کرده اما ارسال نخستین محموله این تسلیحات حداقل ۳۰ ماه به طول می‌انجامد.
کد خبر : 101794
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 14:05
انتقال هویتزرهای آلمانی به اوکراین حداقل ۳۰ ماه زمان می‌برد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، این روزنامه همچنین نوشت، ۱۴ ژوئیه سال جاری میلادی الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نامه‌ای به همتای آلمانی خود کریستین لامبرشت نوشت و از برلین خواست تا فروش هویتزرهای مدل RCH-۱۵۵ به ارزش ۲۶۶ میلیون یورو به اوکراین را تایید کند.

بنا بر گزارش‌های موجود، دولت آلمان هفته‌ها در مورد درخواست کی‌یف بحث می‌کرد و هیچ پاسخ رسمی صادر نکرد.

روز جمعه “آندری ملنیک” سفیر موقت اوکراین در آلمان به همین روزنامه گفت که برلین نهایتا برای انتقال این تسلیحات و تامین مالی هویتزرها چراغ سبز نشان داده است. این دیپلمات اشاره کرد: با این کار، سهم بزرگی در تقویت گسترده قابلیت ضربتی ارتش اوکراین انجام می‌شود.

این گزارش با اشاره به کمپانی سازنده این هویتزرها گزارش داد که نخستین محموله این دستگاه‌های نظامی ظرف ۳۰ ماه آینده آماده می‌شود و به اوکراین منتقل خواهد شد. در حال حاضر، ظاهرا این شرکت دفاعی منتظر یک سیگنال روشن از سوی دولت آلمان است مبنی بر اینکه سیستم‌های تسلیحاتی واقعا به اوکراین صادر خواهند شد یا خیر.

همانطور که این روزنامه در گزارش خود اشاره می‌کند، هویتزر RCH-۱۵۵ از همان نوع مهماتی استفاده می‌کند که هویتزر PzH ۲۰۰۰ ساخت آلمان، ۱۰ دستگاه از آن را برلین پیشتر در اختیار دولت کی‌یف قرار داده است.

مقام‌های ارشد دولت برلین شامل وزیر دفاع آلمان بارها در هفته‌های اخیر گفته بودند که این کشور دیگر نمی‌تواند از انبارهای مهماتی و تسلیحاتی خود برای اوکراین سلاح بفرستد چون نگران ظرفیت‌های تسلیحاتی ارتش آلمان است.

همین اواخر نیز یکی از رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز به شرح این مساله پرداخته بود که چرا برلین تمایلی برای تامین تانک‌های لئوپارد دو، ساخت این کشور برای کی‌یف ندارد. وی گفته بود که آموزش پرنسل نظامی اوکراین برای استفاده از این جنگ‌افزار مدت زیادی زمان می‌برد و انتقال این تانک‌ها تاثیر چندانی در ظرفیت دفاعی اوکراین ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.