انتقاد شدید رئیس جمهوری غنا از ترامپ

double-quot

الجزیره-جارپرس-«نانا اکوفو آدو »رئیس جمهوری کشور آفریقایی غنا در پی توهین «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا به برخی کشورها با انتقاد شدید از او در صفحه توییتر خود نوشت: اینکه دونالد ترامپ کشورهای آفریقایی ، هائیتی و السالوادور را بسیار کثیف دانست، باعث تاسف است.

کد خبر : 24369
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 2:06
انتقاد شدید رئیس جمهوری غنا از ترامپ

به گزارش جارپرس از ایرنا، وی افزود: ما در حقیقت کشورهای کثیف نیستیم و چنین توهین هایی را حتی از رهبر یک کشور دوست، هراندازه هم که قدرتمند باشد، نمی پذیریم.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در جلسه ای در کاخ سفید، مردم هائیتی و کشورهای آفریقایی را ‘کثیف’ خوانده و گفته بود بهتر است به جای آن ها مهاجران نروژی به آمریکا بروند.
اگرچه ترامپ خود این مطلب را تکذیب کرده اما بسیاری از مقام های آمریکایی حتی هم حزبی های ترامپ سخنان او را نژادپرستانه دانستند و آن را محکوم کردند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اظهارات توهین آمیز ترامپ را«نژادپرستانه» دانست.
از سوی دیگر نمایندگان کشورهای آفریقایی در سازمان ملل جلسه ای برای ارزیابی اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ درباره ملت های آفریقا برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این نشست رویکرد مستمر و در حال رشد در دولت آمریکا علیه آفریقا و آفریقایی تبارها را نگران کننده توصیف کردند.
سفیران کشورهای آفریقایی در سازمان ملل از ‘اظهارات زشت و نژادپرستانه’ دونالد ترامپ ابراز انزجار کرده و خواستار عذرخواهی او شدند.
جمهوری غنا در غرب قاره آفریقا واقع شده و۹۸ درصد مردم آن سیاهپوست هستند. آکرا پایتخت این کشور و واحد پول آن ‘سدی غنا’ است.
زبان رسمی غنا انگلیسی و جمعیت این کشور ۲۷ میلیون نفر است. اغلب مردم این کشور مسیحی و حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد آنان مسلمان هستند.
غنا در ششم مارس ۱۹۵۷ از انگلیس استقلال یافت. در آن تاریخ، ۲ مستعمره انگلیس یعنی «ساحل طلا» و توگولند که یک سال پیش از آن با هم ادغام شده بودند، کشوری به نام غنا را تشکیل دادند. در اول ماه جولای ۱۹۶۰ نظام جمهوری در غنا رسمیت یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.