0 نظر
146 بازدید

انتقاد رئیس جمهوری بولیوی از سیاست های ترامپ در قبال ونزوئلا

double-quot

تهران-جارپرس-رئیس جمهوری بولیوی روز گذشته ضمن انتقاد از سیاستهای دونالد ترامپ علیه ونزوئلا ، قرار گرفتن نام ونزوئلا در لیست کشورهای طرح ضدمهاجرتی رئیس جمهوری امریکا را محکوم کرد.

کد خبر : 22955
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 12:20
انتقاد رئیس جمهوری بولیوی از سیاست های ترامپ در قبال ونزوئلا

به گزارش شبکه تله سور، ‘ اوو مورالس’ رئیس جمهوری بولیوی در توییتی نوشت: چند روز پیش دونالد ترامپ از مذاکره در ونزوئلا حمایت کرده بود. اکنون وی همچون رئیسی عمل کرده و از ایجاد یک دیوار سیاسی که مانع از ورود شهروندان ونزوئلایی به خاک امریکا می شود، خبر داده است.
وی ضمن حمایت از دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که سیاست دولت ونزوئلا در راستای ملی گرایی است نه مداخله در امور دیگر کشورها یا تلاش برای به راه انداختن کودتا( اشاره به سیاستهای امریکا).
مورالس در توییت دیگری با اشاره به اقدام ترامپ درباره قرار دادن نام ونزوئلا به لیست کشورهایی که ورود شهروندانشان به خاک آمریکا ممنوع می شود، نوشت: ترامپ با این اقدام علیه ونزوئلایی ها گویی به آمریکای لاتین حمله کرده و با همدستی ‘لوئیس آلماگرو دبیرکل سازمان کشورهای امریکایی منشور این سازمان را نقض کرده است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری بولیوی که در توییتر فعال است، پیشتر نیز در توییتهای مختلفی بارها از سیاستهای مداخله گرایانه امریکا علیه ونزوئلا به شدت انتقاد کرده بود. وی پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا قصد داشته با به راه انداختن کودتا دولت مشروع نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را سرنگون کند. بولیوی همواره با دولت مادورو طی اعتراض های چند ماه اخیر مخالفان در این کشور ابراز همبستگی کرده است.
ترامپ پیشتر در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل از سیاستهای دولت ونزوئلا انتقاد کرده و این کشور را تهدید نظامی کرده بود.
دولت ونزوئلا در ماههای اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو بوده است و در حالی که کاراکاس همچنان با بحران کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کند، دولت نیکلاس مادورو عامل بروز این بحران معرفی شده است.
این در حالی است که مادورو، پس از چهار ماه اعتراض های خشونت آمیز در ونزوئلا که به کشته، زخمی و دستگیری هزاران تن منجر شد، اعلام کرده که تلاش آمریکا برای کودتا در ونزوئلا شکست خورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.