انتقاد استاندار تهران از روند کند جمع آوری کودکان خیابانی در تهران

double-quot تهران - جارپرس - استاندار تهران از روند کند جمع آوری کودکان خیابانی در تهران انتقاد کرد.
کد خبر : 49795
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 11:55
انتقاد استاندار تهران از روند کند جمع آوری کودکان خیابانی در تهران

به گزارش جارپرس از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی گفت: از شهریور ماه سالجاری  طرح جمع آوری کودکان خیابانی در تهران کلید خورد و در سه مرکز غربالگری که مجهز به اسکن عنبیه  چشم  برای شناسایی این کودکان بودند. این کودکان ساماندهی شدند در مجموع تعداد ۶۲۴ کودک جمع آوری شدند که از این تعداد ۵۲۴کودک اتباع و الباقی ایرانی بودند.

وی افزود: روند اجرای طرح جمع آوری کودکان خیابان در شهر تهران که از شهریور ماه آغاز شد کند است و هفته آینده جلسه ای با محوریت فرمانداری تهران برای هم افزایی بین دستگاه های متولی برگزار خواهد شد. تعداد۴۴۸کودک از مراکز اسکان موقت و غربالگری ترخیص شدند، اما برخی کودکان اتباع بصورت غیرقانونی در ایران حضور دارند و همین کار را دشوار می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۲کودک اتباع در مرکز اسکان موقت حضور دارند و از تعداد ۴۴۸کودک ترخیص شده ۱۲ کودک مجددا بازگشت به خیابان داشتند که از این  تعداد  ۳کودک ایرانی بودند. در ایام منتهی به پایان سال قطعا با حجم زیادی از کودکان خیابان در تهران مواجه خواهیم بود و با توجه به تکمیل ظرفیت و محدودیت مراکز غربالگری تهران باید در این خصوص پیش بینی های لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: آمار جمع آوری کودکان کار رضایتبخش نیست و اداره کل بهزیستی بطور میانگین از شهریور ماه تاکنون روزانه دو کودک خیابان را جمع آوری کرده  است. در سال ۹۶ تعداد ۱۵۰۰کودک خیابان در شهر تهران جمع آوری شد، در حالیکه بهزیستی استان مراکز غربالگری فعلی را نیز در اختیار نداشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.