0 نظر
153 بازدید

انتخابات ریاست جمهوری گرجستان به دور دوم کشید

double-quot
باکو – جارپرس – کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان اعلام کرد که هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۵۰ درصد آرای اخذ شده را کسب و به پیروزی برسند و انتخابات به دور دوم کشید.

کد خبر : 27495
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 7:48
انتخابات ریاست جمهوری گرجستان به دور دوم کشید

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، خبرگزاری ‘ اسپوتنیک گرجستان ‘ روز دوشنبه به نقل از کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان، اعلام کرد: از میان ۲۵ نامزد انتخاباتی ، بر اساس شمارش آرای ۹۸٫۸۹ درصد حوزه های انتخاباتی، «سالومه زورابیشویلی» که از سوی حزب حاکم ‘رویای گرجستان ‘ حمایت می شود ۳۸٫۶۱ درصد آرای اخذ شده و «گریگول واشادزه» نامزد «اتحادیه نیروهای مخالف دولت» ۳۷٫۷۲ درصد آرای را کسب کرده اند.
انتخابات ریاست جمهوری گرجستان، برای انتخاب پنجمین رئیس جمهوری این کشور روز گذشته ( یکشنبه ) با مشارکت ۲۵ نامزد انتخاباتی در سه هزار و ۷۰۳ حوزه رای گیری در سراسر گرجستان برگزار شد .
کمیسیون مرکزی انتخابات همچنین، نرخ مشارکت در انتخابات ۴۶٫۷۴ درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع سه میلیون و ۵۰۴ هزار شهروند واجد شرایط رای دادن ، یک میلیون و ۶۳۷ هزار نفر در پای صندوق های انتخاباتی حاضر شدند .
همچنین داوید باکرادزه یکی از نامزدهای عمده انتخاباتی از حزب مخالف دولت ‘ گرجستان اروپایی’ توانست ۱۰٫۹۹ درصد رای را به دست آورد .
برای نظارت بر چگونگی برگزاری این انتخابات،بیش از ۲۱ هزار و ۸۸۵ ناظر از ۷۳ تشکل غیر دولتی و اجتماعی و نیز یک هزار و ۹۸ نفر از ۵۸ نهاد بین المللی در کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان ثبت نام شده اند .
همچنین بیش از دو هزار نماینده از ۹۴ رسانه محلی و ۳۱ رسانه بین المللی روند برگزاری این دوره از انتخابات در گرجستان را پوشش می دهند .
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی ، برگزار می شود و در آن فقط دو نامزد دارای بیشترین آرای مردم می توانند شرکت کنند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.