امیر کویت توافق برای حل بحران قطر را “تاریخی” خواند

double-quot تهران - جارپرس - معاون وزیر امور خارجه کویت با انتشار بیانیه‌ای رسمی از توافق تحت نظارت کویت و آمریکا برای حل بحران میان قطر و سایر اعضا در شورای همکاری خلیج فارس خبر داد. شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت نیز دستیابی به توافق برای حل بحران قطر را "موفقیتی تاریخی" خواند.
کد خبر : 40125
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 13:42
امیر کویت توافق برای حل بحران قطر را “تاریخی” خواند

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، خالد جارالله، معاون وزیر امور خارجه کشور کویت تأکید کرد که “اختلافات خلیج فارس حل شده و توافق نهایی تحت نظارت کویت و ایالات متحده انجام شده است”.

معاون وزیر امور خارجه کویت به شبکه خبری الشرق گفت: ما به رهبران خلیج فارس بابت توافق برای پایان دادن به اختلاف در شورای همکاری تبریک می‌گوییم.

الجارالله افزود: ما به توافق نهایی برای حل اختلاف در شورای همکاری خلیج فارس رسیدیم.

وی افزود: اقدامات پس از توافق برای پایان دادن به باقی اختلافات به خوبی بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حل اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما برای حل اختلاف از زمان آغاز آن تلاش کرده‌ایم.

همچنین امیر کویت جمعه شب در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از خبر دستیابی به این توافق و تبریک به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به خاطر دستیابی به این توافق اعلام کرد: “ما تلاش‌های خیرخواهانه و سازنده امیر فقید شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح را که از روز اول هدایت این تلاش‌ها را بر عهده داشت و پایه‌های آن را بنا نهاد، از یاد نمی‌بریم؛ اقداماتی که در عمق وجود و صفحات تاریخ ما باقی ماند.”

الصباح ضمن تشکر و قدردانی از رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس برای دستیابی به این گام تاریخی، از همه کسانی که از تلاش‌های میانجیگری دولت کویت حمایت کردند، تشکر کرد.

پیش از این وزیر امور خارجه کویت اعلام کرده بود که مذاکراتی برای حل بحران خلیج فارس در جریان است.

عربستان، امارات، مصر و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع و مرزهای زمینی و هوایی خود را بسته و قطر را محاصره کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.