0 نظر
87 بازدید

امیر قطر: ما خواستار آتش‌بس در اوکراین هستیم

double-quot تهران - جارپرس - امیر قطر امروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس میان روسیه و اوکراین و تلاش برای ایجاد یک راه‌حل جهت پایان دادن جنگ میان این دو کشور شد.
کد خبر : 101986
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 1:08
امیر قطر: ما خواستار آتش‌بس در اوکراین هستیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی امیر قطر روز سه شنبه در سخنانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به جنگ اوکراین گفت که دوحه خواستار پایان توقف جنگ روسیه و اوکراین است.

شیخ تمیم گفت: ما پیچیدگی‌های جنگ بین روسیه و اوکراین را درک می‌کنیم و خواستار آتش‌بس و تلاش برای ایجاد یک راه‌ حل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود برای ملزم اسرائیل به پایان اشغالگری و برپایی دولت مستقل فلسطین بر عهده بگیرد.

امیر قطر همچنین به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: سازمان ملل نباید فرآیند سیاسی برای حل بحران سوریه را تنها در تدوین کمیته قانون اساسی ببیند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در هر یک از کشورهای عراق، لبنان و سودان توافق ملی صورت بگیرد.

امیر قطر همچنین گفت که «ما به توافق عادلانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران که نگرانی‎های همه طرفا را در نظر می‌گیرد، ایمان داریم».

شیخ تمیم همچنین به توافق آتش بس موقت در یمن اشاره کرد و اظهار داشت: بارقه امیدی در توافق طرف‌های درگیر در یمن برای آتش بس موقت وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.