امیدواریم توسعه روابط با همسایگان در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده شود

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: چه در ایام پیروزی انقلاب و چه در سال های دفاع مقدس بانوان ایرانی نقشی تاریخی در پیروزی های ملت ایران ایفا کردند.
کد خبر : 81428
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 12:07
امیدواریم توسعه روابط با همسایگان در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: فرا رسیدن عید سراسر نور و رحمت، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را به تمامی مردم عزیز ایران به خصوص بانوان و مادران فداکار این سرزمین تبریک و تهنیت می گویم.

وی افزود: در تمام این سال ها عبور از بحران ها و آزمون های دشوار تاریخی، جز با ایثار زنان و مادران فداکار ایرانی ممکن نبوده است؛ چه در ایام پیروزی انقلاب و چه در سال های دفاع مقدس، بانوان ایرانی نقشی تاریخی در پیروزی های ملت ایران ایفا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: پس از آن نیز در سال های اخیر شاهد بودیم که مادران همزمان در اوج بحران همه گیری کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده ها بار مشکلات را به دوش کشیدند و بعضا با ایفای همزمان چند نقش مادر، همسر، شاغل و معلم ستون فرهنگ ایرانی یعنی خانواده را از خطر آسیب های چبران ناپذیر نجات دادند.

قالیباف تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا با در اولویت قرار دادن منافع خانواده در سیاست گذاری و تخصیص منابع در عمل قدردان زحمات و فداکاری های تمام زنان و مادران ایرانی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد واقع گرایانه و چند جانبه نگر دولت سیزدهم به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی پنجره ای جدید برای تامین منافع ملی به خصوص بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی کشور گشوده است. امروز روابط خارجی متوازن بر پایه استقلال و عزت ملی و دیپلماسی عملگرا بر پایه نظام چند فهم واقع بینانه از نظام چند قطبی حاکم بر مناسبات جهانی، ضرورتی انکار ناپذیر برای بهره مندی از تمامی ظرفیت های نظام بین الملل و مشارکت فعال در آن برای تامین منافع ملت شریف ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره گیری از ظرفیت های کشورهای همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی منجر شود و ان شاءالله ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده گردد.

قالیباف در پایان با اشاره به سیل اخیر در مناطق جنوبی کشور تاکید کرد: با توجه به آسیب های فراوانی که به اموال مردم در مناطق سیل زده جنوب کشور به خصوص در مناطق جنوبی استان کرمان مانند جیرفت، قلعه گنج، ریگان، کهنوج، رودبار و سایر شهرستان های این استان وارد آمده است و همچنین مشکلاتی که بر ای مردم در نتیجه سیل هفته های اخیر در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان فارس به جا مانده است، کمیسیون های عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی موظفند به طور دقیق علاوه بر نیازسنجی بر اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان اجرایی نظارت کرده و گزارش کارشناسی این اقدامات را در اسرع وقت جهت قرائت در صحن مجلس شورای اسلامی تدوین نمایند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.