امکان انتقال دانشجویان دو رشته پرطرفدار علوم پزشکی از خارج

double-quot تهران - جارپرس - امکان انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارجی برای دو رشته داروسازی و پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی ایران فراهم شد.
کد خبر : 41674
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399 - 10:45
امکان انتقال دانشجویان دو رشته پرطرفدار علوم پزشکی از خارج

به گزارش جارپرس از ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده که از بین واجدین شرایط دانشجویان ایرانی متقاضی انتقال از خارج کشور در رشته داروسازی، پزشکی برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۴۰۰- ۹۹ زیر دانشجو می پذیرد.

بر این اساس معدل کل، کتبی دپیلم و پیش دانشگاهی متقاضیان فوق باید حداقل۱۶ باشد، در واقع مجموع سه معدل فوق مساوی و بالاتر از عدد ۵۰ باشد. پس از ثبت نام شرایط متقاضیان پس از بررسی  به پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران معرفی خواهد شد و پذیرش نهایی داوطلبان منوط به پذیرش در مصاحبه علمی است.

همچنین، متقاضیان فوق تا ۱۰ دی می توانند برای ثبت نام به منظور انتقال در دور رشته داروسازی و پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه کنند.

ضوابط انتقال دانشجو به دانشگاههای کشور چیست؟ 

با توجه به هفتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور (۱۸ آبان ۹۹)، تمام دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج که درخواست انتقال خود را در سامانه انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج به داخل کشور، تا قبل از تاریخ ۱۵ آذر ۹۹ ثبت کرده باشند تا حداکثر دو هفته پس از اعلام نتایج آزمون های دیپلم مجدد یا ترمیم معدل در سال ۱۳۹۹، فرصت داشتند تا نسبت به ارائه و بارگذاری مدارک جدید در سامانه انتقال اقدام کنند.

در خصوص این متقاضیان، بعد از حداکثر دو هفته پس از اعلام نتایج آزمون های دیپلم مجدد یا ترمیم معدل در سال ۱۳۹۹، هیچ گونه مدارک جدید مبنی بر ترمیم معدل یا دیپلم مجدد، مورد پذیرش نخواهد بود.

مطابق مصوبه اعلام شده، بررسی پرونده و اعلام نظر در خصوص در خواست‌های انتقال ثبت شده در سامانه انتقال بعد از تاریخ ۱۵ آذر ۹۹ عینا بر اساس آیین نامه‌های انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج به داخل کشور مصوب سال ۱۳۹۴ و سال ۱۳۸۸ شورای عالی برنامه ریزی اقدام می شود.

با توجه به مصوبه هفتادمین جلسه شورایعالی برنامه­ ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه ۱۳۹۷) تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های مورد تایید خارج از کشور آغاز کرده اند، همچنان ممنوع  است و در صورت اتمام تحصیل این افراد، مدارک تحصیلی صادره طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی است.

در هفتاد و هفتمین جلسه شورایعالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کشور (۱۸ آبان ۹۹) نیز موضوع برخورد با کسانی که اطلاعات غیر واقعی در فرآیندهای انتقال دانشجو به داخل کشور ارائه می دهند، به تصویب رسید.

شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کشور مصوب کرد: چنانچه در هر مرحله از فرآیندهای انتقال دانشجو به داخل کشور و یا اعطای تسهیلات و خدمات آموزشی به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، به تشخیص مراکز و واحد های ذیربط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه ها/دانشکده های علوم پزشکی و یا موسسات وابسته و یا سایر مراجع قانونی ذیربط مشخص شود متقاضی و یا وکیل وی نسبت به ارائه اطلاعات غیر واقعی و یا مدارک فاقد اصالت اقدام کرده‌اند، فرآیندهای یاد شده متوقف شده و ارائه کلیه تسهیلات و خدمات به فرد ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.