0 نظر
160 بازدید

امشب پایان مهلت انتخاب رشته کنکور

double-quot

تهران – جارپرس – مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۲۲۴ هزار داوطلب مجاز در آزمون سراسری ۹۶ تا صبح امروز، ۲۳ مردادماه خبر داد و گفت: داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

کد خبر : 22297
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 10:05
امشب پایان مهلت انتخاب رشته کنکور

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حسین توکلی اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، فرآیند آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۶ از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح امروز، تعداد ۲۲۴ هزار و ۷۵۷ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته تحصیلی اقدام کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: به عبارت دیگر، تاکنون تعداد ۲۶٫۷۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند.
وی به داوطلبان مجاز توصیه کرد با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه‌های آزمایشی مجاز و همچنین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره رشته‌ محل‌های جدید و برخی از اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در ساعتهای باقیمانده نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های گروه های آزمایشی مجاز اقدام و کد رشته محل های انتخابی به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.
توکلی ادامه داد: همچنین متقاضیان پذیرش در رشته های تحصیلی بدون آزمون که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، چه در کنکور شرکت کرده و چه شرکت نکرده باشند می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش، ضمن ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
وی یادآور شد: پذیرش داوطلبان بدون آزمون، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم صورت می گیرد و مهلت ثبت نام آنها نیز تا پایان امروز خواهد بود.
مشاور عالی سازمان سنجش، آمار داوطلبانی که تا ساعت ۸ صبح امروز برای ثبت نام در دوره های بدون آزمون ثبت نام کرده اند را ۱۹هزار و ۸۴۰ نفر ذکر کرد.
آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۵ و ۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا با حضور ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد و از این تعداد، ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.