امداد رسانی به ۱۳۰۷۴ سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان

double-quot
زاهدان – جارپرس – مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی این نهاد از آغاز جاری شدن سیلاب در یکم بهمن تا صبح امروز /دوشنبه/ به ۱۳ هزار و ۷۴ نفر از مردم سیلزده جنوب استان در قالب سه هزار و ۶۷ خانوار امداد رسانی کردند.
کد خبر : 18923
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395 - 10:33
امداد رسانی به ۱۳۰۷۴ سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، رسول راشکی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۹ هزار و ۷۷۶ نفر از مردم جنوب استان در قالب ۲ هزار و ۹۹ خانوار اسکان اضطراری داده شدند و با رها سازی ۱۶۸ خودرو از سیلاب ۶۷۲ نفر از خطر غرق شدن نجات یافتند.
وی ادامه داد: هزار و ۸۴۵ نفر امدادرسان در قالب ۳۳۱ تیم عملیاتی با ۲۳۹ دستگاه خودرو در این مدت به مردم ۷۳۴ روستای جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی کردند.
وی گفت: اقلام توزیع شده این مدت شامل هزار و ۹۹۱باب چادر امدادی، هزار و ۷۹۹ تخته موکت، پنج هزار و ۸۲۷ تخته پتو، پنج هزار و ۱۳۵ کیلوگرم نایلون، هزار و ۱۴۱ شعله والر، ۵۲۹ شعله فانوس، ۳۱۹ ست ظروف، ۲۱ هزار و ۸۱۹ قوطی کنسروجات، ۲۶۸ عدد کلمن آب، ۷۰۰ قرص نان و هزار و ۴۱۷ کیلوگرم برنج است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این مجموعه با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشترین بارندگی های ۳۱ دی تا پنجم بهمن ماه استان با ۱۶۴ میلی متر در دستگرد شهرستان نیکشهر واقع در جنوب استان ثبت شد.
در این مدت در شهر نیکشهر ۱۱۹میلی متر، کنارک ۱۴۳ میلی متر، دلگان ۱۱۵ میلی متر، کارواندر خاش ۷۶٫۵ میلیمتر، زرآباد کنارک ۹۷ میلی متر، کهیر چابهار ۱۳۷ میلی متر، فنوج ۶۵ میلی متر، قصرقند ۶۶ میلی متر، مهرستان ۴۵ میلی متر، سیب و سوران ۴۰ میلیمتر، ایرانشهر ۶۷ میلی متر، بزمان ۷۹ میلی متر، راسک ۴۵ میلی متر و ناصر آباد سراوان ۴۶ میلی متر باران ثبت شده بود.
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان، این بارندگی ها علاوه بر خوشحالی و ایجاد شور و نشاط برای مردم و سیراب کردن زمین های تشنه این دیار در ۱۲ شهرستان جنوبی استان سیلاب، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب سبب بروز مشکلات و خسارات در بخش های مختلف شد.
براثر بارندگی های چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات مختلفی به تاسیسات زیربنایی شهرها و جاده های جنوبی استان وارد شده که هنوز برآورد دقیقی از میزان آن انجام نشده است.
از زمان بروز سیلاب در سیستان و بلوچستان بسیاری از مسئولان کشوری از جمله شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، دبیرکل جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، معاون بازسازی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی، معاون امور روستایی وزارت راه و شهرسازی و شماری دیگر از مسئولان کشوری به همراه استاندار و معاونان استاندار از مناطق سیل زده بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.