امتحانات میان ترم دانشگاه های سیل زده به تعویق می افتد

double-quot
تهران – جارپرس – معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: در پی وقوع سیل های اخیر در برخی استان ها ، دانشگاه ها مجاز به تعویق امتحانات میان ترم به خصوص در این مناطق شدند.
کد خبر : 29132
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فروردین 1398 - 13:37
امتحانات میان ترم دانشگاه های سیل زده به تعویق می افتد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز دوشنبه در مورد تدبیر دانشگاه ها برای تاخیر در برگزاری امتحانات پایان ترم، افزود: برخی دانشگاه ها برگزاری امتحانات میان ترم را در هفته های اول و دوم بعد از تعطیلات نوروز پیش بینی کرده بودند .
وی در مورد احتمال تاخیر بیش از یک هفته ای دانشگاه ها برای شروع به کار نیز گفت: آغاز فعالیت های آموزشی در مناطق سیل زده استان های خوزستان، لرستان، ایلام، همدان، گلستان و کرمانشاه با یک هفته تاخیر همراه است و شروع کلاس ها با اختیار دانشگاه ها خواهد بود.
معاون آموزشی وزیر علوم، تاکید کرد: برگزاریِ یک هفته با تاخیرِ کلاس ها تا اندازه ای که در اختیار دانشگاه ها است، واگذار شد اما فراتر از این یک هفته را باید از وزارت علوم استعلام کنند؛ اگرچه بحث سیل بسیار جدی به نظر می رسد اما میزان خسارت ها و مشکلات در هر استان متفاوت است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نمی توان نسخه واحدی برای کل کشور در نظر گرفت، ادامه داد: مدیران دانشگاهی مناطق سیل زده این اختیار را دارند در مورد تعطیلی بیشتر از یک هفته تصمیم گیری کنند و در مواردی هم که نقض صریح قانونی وجود دارد دانشگاه ها از وزارت علوم استعلام کنند تا ما هم همراهی کنیم.
شریعنی نیاسر در مورد به تعویق افتادن نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در دانشگاه های مناطق سیل زده، توضیح داد: در این مورد هم دانشگاه ها برای تصمیم گیری اختیار کامل دارند و در صورت بروز مشکل می توانند از وزارتخانه استعلام کنند. دانشجویانی که با تاخیر در دانشگاه حضور می یابند می توانند با تشخیص مسئولان دانشگاه غیبت خود را موجه کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آماری از تعداد دانشجویان مناطق سیل زده وجود دارد یا خیر، یادآور شد: این آمار کاملاً متفرق است و دانشجویان دانشگاه ها با نسبت های متفاوت، غیربومی هستند. به عنوان مثال مشخص نیست دانشجویی که در دانشگاه ایلام تحصیل می کند، بومی همین استان باشد یا اینکه دانشجوی دانشگاه تهران ممکن است از ایلام برای تحصیل به تهران آمده باشد.
این مسئول گفت: از نظر تابعیت انسانی و شهری، تنوع زیادی در دانشگاه های مناطق سیل زده وجود دارد که به راحتی قابل احصاء نبوده و این آمار به تفکیک استان ها عملی نیست.
معاونت آموزشی وزارت علوم روز ۱۲ فروردین ماه با صدور بخشنامه ای به تمام دانشگاه های کشور در مورد تاخیر دانشجویان در کلاس های درس، اعلام کرد: مقتضی است در خصوص تأخیر احتمالی دانشجویانِ مناطق سیل زده برای حضور در محیط های دانشگاهی، همکاری لازم را انجام دهند تا بدین ترتیب بخشی از آلام ناشی از سیل و خسارت ها تسکین یابد.
ضمناً چنانچه شرائط لازم برای آغاز به موقع کلاس ها میسر نیست، هماهنگی لازم در تغییر و تعویق احتمالی برنامه ها و کلاس ها پیش بینی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.