0 نظر
166 بازدید

امام جمعه موقت تهران: آمریکایی ها از سپاه سیلی خورده اند

double-quot

تهران-جارپرس-امام جمعه موقت تهران علت اقدام آمریکایی ها در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست ها را سیلی خوردن آنها از این نیروی انقلابی دانست.

کد خبر : 23248
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 6:44
امام جمعه موقت تهران: آمریکایی ها از سپاه سیلی خورده اند

به گزارش جارپرس از ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست ها افزود: آنها داعش عَلَم کرده بودند تا منطقه را برای رژیم صهیونیستی امن کنند اما مقابله سپاه با تروریست ها در منطقه باعث شد که نقشه های آنان بهم بریزد.
وی در مورد بدعهدی های آمریکا در برجام و اظهارات روز گذشته ترامپ نیز تصریح کرد: آدمی که قانون ندارد و پایبند به تعهدات و توافق ها نیست دیگران را به چالش می کشد و اتهام می زند.
این استاد دروس خارج فقه، تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی حوزه‌های علمیه یادآور شد: این بدعهدی ها از اول قابل پیش بینی بود و رهبر معظم انقلاب هم بارها فرمودند که آنها بدعهد هستند و به برجام عمل نمی کنند و این اقدام ترامپ قابل پیش بینی بود.
حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: البته این موضوع مورد مهمی نیست اعتقا دما از اول هم بر این بود که دولت باید به ملت تکیه کند و امیدی به دشمن نداشته باشد. ما اگر به ظرفیت های داخلی خود اعتماد کنیم و رابطه را با دیگر کشورهای دنیا با دیپلماسی قوی تنظیم کنیم،موجب سقوط و رسوایی آمریکا می شود.
وی ادامه داد: ملت ما به سختی ها عادت کرده است، در هشت سال دفاع مقدس که تمام دنیا حضور تمام عیار در جنگ صدام با ایران داشت این ملت در تحریم بود و مقاومت کرد و شکست نخورد بلکه قوی تر هم شد.
امام جمعه موقت تهران همچنین به موضوع رفراندوم در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: اهداف آنها تضعیف امت اسلامی است، تجزیه کشورها همیشه یک تز استعماری است و برای تقسیم قدرت در منطقه هستند بنابراین با این کار دنبال تضعیف کشورهای خاورمیانه هستند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه پس از ماه ها جنجال آفرینی تبلیغاتی درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و آنچه او اقدامات ثبات زدایانه ایران در منطقه می نامد، راهبرد جدید دولتش را در این باره از تریبون کاخ سفید اعلام کرد.
ترامپ مدعی شد: ‘از زمانی که رییس جمهوری شدم بررسی کامل استراتژی مان را درباره ایران شروع کردم این بررسی تکمیل شده است و استراتژی خودم را درباره عملکرد متخاصمه ایران و این که هرگز به سلاح هسته ای دست نیابد اعلام می کنم’.
وی ادعا کرد: جمهوری اسلامی به ثروت یکی از پویاترین کشورها تسلط یافته و به هرج و مرج در جهان می پردازد.
رامپ در تشریح سیاست جنگ افروزی خود علیه ملت ایران گفت: بعد از مشورت های طولانی من استراتژی جدیدی اعلام می کنم:
۱٫ ما با متحدانمان علیه ایران در منطقه کار می کنیم.
۲٫ تحریم های جدیدی اعلام خواهیم کرد.
۳٫ آزادی رفت و آمد و نقل و انتقال پول را از آنها خواهیم گرفت.
۴. تمام راه ها برای دستیابی به سلاح هسته ای را قطع می کنیم.
ترامپ درباره نیروی مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: ما سپاه را تحت فشار قرار خواهیم داد. این سازمان بخش های زیادی از اقتصاد ایران را به دست گرفته است تا عملیات های مخرب خود در منطقه را ادامه دهد. من به وزارت خزانه داری اجازه می دهم که سپاه را تحت تحریم بیشتر قرار دهد و از متحدانمان می خواهم که با ما همراه شوند و ایران را خارج از حوزه توافق، مورد تحریم قرار دهند خصوصا برای برنامه ی موشکی شان.
تحلیل محتوای اظهارات ترامپ حاکی از این است که باوجود لفاظی ها و اظهارات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران وی قادر نیست خللی در توافق هسته ای ایجاد کند، چنانچه در نهایت وی بررسی در خصوص توافق هسته ای را به کنگره احاله کرد تا در بازه زمانی ۶۰ روزه درباره آن تصمیم گیری کنند.
این در حالی است که حتی جمهوری خواهان حاکم بر کنگره توافق هسته ای را توافقی کارآمد تلقی می کنند و بر این باورند کنار کشیدن از این توافق زمینه ساز انزوای جهانی آمریکا خواهد بود.
عمده اظهارات شب گذشته ترامپ متوجه روح برجام و سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است که به اذعان شرکای برجام و جامعه جهانی جزو برجام و تعهدات جمهوری اسلامی ایران نبوده است.
اظهارات ترامپ در قبال برجام و توافق هسته ای با واکنش های منفی گسترده در داخل جامعه سیاسی آمریکا و جامعه جهانی مواجه شده است چنانکه روسای جمهوری شرکای برجام نسبت به اظهارات وی واکنش نشان دادند.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران هم شب گذشته با تبیین مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی در قبال توافق هسته ای رفتارها و سیاست های آمریکا در چهار دهه گذشته در قبال جمهروی اسلامی را متذکر شد .
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز امشب با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح دیدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی خواهد پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.