در هفته تهران؛

المان “شمیران نگین تهران” رونمایی شد

double-quot تهران- جارپرس-آیین رونمایی از المان «شمیران نگین تهران» به بهانه نکوداشت شمیران در هفته تهران، در ورودی جنوبی منطقه یک، تقاطع بزرگراه شهید صدر، خیابان شریعتی برگزار شد.
کد خبر : 33930
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 9:50
المان “شمیران نگین تهران” رونمایی شد

به گزارش  جارپرس ازروابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم رونمایی از المان “شمیران نگین تهران” که با حضور مدیران شهری و شهروندان برگزار شد، در خصوص نصب این المان در شمال تهران اظهار داشت: پایتخت جمهوری اسلامی ایران از محلات متعدد تشکیل شده است و ما در عین اینکه به همبستگی و یکپارچگی تهران به عنوان پایتخت اعتقاد داریم اما نباید از هویت های محلی و ارزش های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی که هر کدام از محلات و مناطق دارند، غافل شویم.

وی افزود: شمیران به دلیل قدمت بیش از سه هزار ساله که در نتیجه ی کاوش های صورت گرفته در تپه های قیطریه مکشوف شده است، شایسته ی معرفی و نیازمند تعریف درست جایگاهش در تهران است.

موسوی خاطر نشان ساخت: المان “شمیران نگین تهران” جغرافیای مناطق را از یکدیگر تفکیک و مشخص می کند شهروندان در چه موقعیت مکانی در شهر تهران تردد می کنند، سابقه مدنیت آن از کجا و خاطراتش در تاریخ کدام است.

شهردار منطقه یک ابراز امیدواری کرد که همگام با نصب المان “شمیران نگین تهران” در شمال تهران، اقدامات فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی در جهت شناساندن جایگاه شمیران با توجه به پتانسیل ها و جاذبه های متعدد که در آن نهفته است، صورت گیرد و شمیران چون نگینی بر چهره ی پایتخت بدرخشد.

گفتنی است المان ” شمیران نگین تهران” به ارتفاع ۴ متر و ۳۰ سانتی متر با برش لیزری و نورپردازی خاص در خیابان شریعتی تقاطع  پل شهید آیت اله صدر رونمایی شد و المان های کوچکتر آن نیز بر روی پایه چراغ های رفیوژ میانی شریعتی نصب شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.