0 نظر
81 بازدید

الحوثی: گفت وگو با عربستان ادامه دارد

double-quot تهران- جارپرس- عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن گفت که عربستان طرف اصلی درگیری است و گفت‌وگو با این کشور ادامه دارد.
کد خبر : 133459
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 13:47
الحوثی: گفت وگو با عربستان ادامه دارد

به گزارش جارپرساز ایرنا، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همانطور که در چشم‌انداز راه‌حل فراگیر اعلام کردیم گفت وگوها باید با ائتلاف متجاوز انجام شود زیرا توقف این تجاوزها و تحریم‌ها به دست ائتلاف است.

وی گفت که عربستان را نباید میانجیگر تلقی کرد زیرا این کشور یک طرف اصلی درگیری است.

الحوثی تاکید کرد: گفت وگوها میان عربستان به عنوان رهبر ائتلاف از یک طرف و دولت صنعا از طرف دیگر با میانجیگری عمان ادامه دارد.

عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن افزود که این گفت‌وگوها درمورد پرونده‌های انسانی، پرداخت حقوق کارمندان یمنی، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر، آزادی اسرا و بازداشت شدگان، خروج نیروهای بیگانه از خاک یمن، بازسازی یمن و رسیدن به راه‌ها سیاسی فراگیر است.

وی گفت که امیدواریم رایزنی‌ها به صورت جدی انجام شود زیرا به سود مردم دوکشور و عبور از چالش‌ها خواهد بود.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) شب گذشته به نقل از وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که از هیاتی از صنعا برای تکمیل جلسات و گفت وگوها بر اساس ابتکار عربستان اعلام شده در مارس ۲۰۲۱ دعوت کرده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: در راستای ابتکار عربستان در مارس ۲۰۲۱ میلادی و در ادامه جلسات و گفت وگوهای انجام شده هیات سعودی به ریاست محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن با مشارکت برادران عمانی در صنعا طی دوره ۱۷ تا ۲۲ رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری برابر با ۸ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۳ میلادی و در ادامه تلاش های پادشاهی عربستان سعودی و عمان برای دستیابی به آتش بس دائمی و همه جانبه در یمن و دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار قابل قبول برای همه طرف های یمنی، پادشاهی سعودی از هیاتی از صنعا دعوت کرده است تا برای تکمیل این جلسات و گفت وگوها به عربستان سفر کند.

پیش تر مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سفر هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن به کشور عربستان به همراه یک هیات عمانی خبر داده بود.

همچنین محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیش از ترک صنعاء و عزیمت به ریاض برای گفت وگو با طرف سعودی، تاکید کرد که دور کنونی مذاکرات در چارچوب مذاکراتی است که هیات ملی با طرف سعودی در جلسات متعدد در مسقط و جلسات مکرر در صنعاء انجام داده است که آخرین آن دیدار در ماه رمضان گذشته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.